Opel Zafira se pokud vím na US trhu vůbec neprodává, takže v USA to nebude nikoho zajímat.
EU by teď naopak mohla recipročně tvrdě potrestat GM jako vlastníka Opelu, ale to se nestane, protože by potom EU stejně tvrdě musela jít i po Volkswagenu, což nikdo nechce.
No on je spis problem v tom, ze Zafira 1.6 CDTI se tezko prodava v USA. Takze proc by mely USA GM nejak trestat. V Evrope to vysumi. Tady si lidi na smradlavy diesly sahnout nenechaji. Pritom je zjevne, ze dieslovy motor je z ekologickeho hlediska dlouhodobe neudrzitelny. Ty jejich cary s Euro 6 a spotrebou 3.2 uz dlouho delat nebudou.
Mnohem zajímavější by mohlo být srovnání emisí benzínových a naftových motorů (včetně sazí). Osobně bych zavedl ne spotřební, ale ekologickou daň na palivo dle emisí bez rozlišení paliva, oni by si pak lidi k*rva rozmysleli, zda budou jezdit na benzin nebo naftu.
V USA se neprodává víc nafťáků, ale víc aut s nižší spotřebou, protože nafťáky mají problém splnit americké emisní limity. To je podstatný rozdíl.
Aby se ti ten benzin neprodrazil... Je treba znat minci z obou stran, viz. http://www.auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088