Je docela skoda ze se o tom nemluvi, v oblasti zvuku je v Linuxu dost velky bordel, mame low level cast primo v jadre, ktera umi spousti high-level veci, ale z nejakeho podivneho duvodu na to vsichni kaslou a duplikuji funkcnost ve daemonech, kterych je taky jako hub po desti. Blby je ze to stejne vubec nefunguje (typicky po prepnuti uzivatele tomu druhemu nejede zvuk, protoze prvni ma pauznute video).
Docela by mne zajimalo porovnani aktualni ALSA s timhle OOS. Predpokladam ze to za tu dobu co to uzavreli uslo vyrazny kus cesty.
Ono je to spíš přesně naopak. Na začátku měly být lowlevelové věci v jádře a nad tím userspace soundserver, ke kterému se teprve budou připojovat aplikace. Bohužel autoři aplikací byli jiného názoru. Tudíž začalo docházet ke klasickým stavům, kdy si aplikace a soundserver vzájemně blokují zvukový výstup, což uživatele naučilo soundservery ze systému vyhazovat, aby jim to chodilo alespoň trochu. Jako reakce na tento stav potom vznikly věci jako dmix, který právě část funkcionality highlevelového soundserveru přenáší na původně lowlevelový ovladač. Bohužel mnozí autoři aplikací tomu opět hází klacky pod nohy, protože namísto toho, aby používali zařízení "default" a tudíž to šlo korektně přes dmix, cpou se rovnou na první hw zařízení. Naštěstí tohle už mohou z valné většiny řešit autoři distribucí vhodnou úpravou konfiguráků inkriminovaných aplikací.
Díky otevřené architektuře je možno jednou napsaný ovladač zkompilovat na všech podporovaných platformách.
Nemuzu si pomoct, ale tohle je uplne scestna argumentace. Nemuze za to spis stabilni API? Tedy ta vec, kterou na mnoha jinych "otevrenych architekturach", ted myslim teda konkretne na Linuxu, tak moc nemaji radi?