Mno... je fakt, že to taky dělá hodně, ale třeba Firefox se dostal a dostává celkem vysoko i tak. Chyba bude asi i jinde. Chce to holt víc reklamy a propagandy.
mi přijdou opravdu zcestné :( Nechci se MS zastávat (chraň mě bůh, Microsoft opravdu nemusim :D), ale výroky EU, že nesmí distribuovat WMP, případně stížnost Opery, že v MS Win je IE .. to snad nemyslí vážně?!!
Děsím se dne, kdy si koupím auto, nebude mít volant, protože si nějaká firma usmyslela, že její volanty nikdo nekupuje, protože je poškozuje výrobce aut!
A právě o tom to je. Firma vyrábějící volanty může zajít za jinými výrobci aut a přesvědčit je, že její volanty jsou ty nejlepší. Pokud se obě strany dohodnou, nic nebrání tomu, aby každý výrobce instaloval volanty kohokoliv jiného nebo si je i sám vyráběl.
Ke komu má jít Opera, když chce nabídnout svůj produkt? Z tohoto pohledu je existence jakékoliv dominantní firmy pro počítačový rozvoj resp. trh naprosto smrtící.
Myslím, že tohle není o dominanci na trhu. Ta je jednou daná a můžeme se přít o to, čím to je dané, ale řekněte mi, proč by měl MS přistoupit na to, aby do svého produktu předinstalovával Operu, nebo Firefox, nebo cokoliv jiného. Zajímalo by mě, jak by reagovala Opera, kdyby na ní MS požadoval soudně kupříkladu to, aby do prohlížeče zahrnula technologii ActiveX. Tohle není o velikosti společnosti. Proč by měl být někdo popotahován za to, že je na trhu úspěšný. Znamená to, že máme automaticky po každé firmě, která přesáhne určitou velikost chtít, aby přestala vyvíjet to, či ono, protože ostatní výrobci nemohou uspět? Ano, mohu mít lepší produkt, ale musím přesvědčit sám jeho kvalitou, ale nemohu se - podle mého - odvolávat na to, že můj podnik je neúspěšný, protože jiný je úspěšný moc. Když vidím, že neuspěji s jedním produktem, tak musím zkrátka buď začít dělat jiný produkt, kde mohou být úspěšnější, nebo podnikání zabalit, ale to je trh. Nikdo mi nemůže ručit za to, že budu úspěšný a pokud chci dělat produkt, o kterém vím, že bude konkurencí pro nějakou ohromnou společnost, tak musím počítat s tím, že se produkt nemusí prosadit, nebo musím jednoznačně přesvědčit marketingem, vlastnostmi, atd...
Cituji: "řekněte mi, proč by měl MS přistoupit na to, aby do svého produktu předinstalovával Operu, nebo Firefox, nebo cokoliv jiného." Treba proto, ze nej byl uvalen dohled antimonopolniho uradu USA. Microsoft je (nebo prinejmensim donedavna byl) v pozici recidivisty, ktery je v podmince, a proto si moc vyskakovat nemuze.
Ale i tak si myslim, ze v tomhle bode zaloby Opera neuspeje, protoze to neni systemove reseni. Vetsi uspech by mohla mit u druheho bodu. Pokud to pravnici hned nesmetou ze stolu, tak se z toho muze vyvinout zajimava kauza s dusledky pro cely Internet.
Povidani o marketinku, uspesnem produktu ... muzete vynechat, protoze tak to v realnem svete nefunguje. (Doufam, ze Vas to neucili ve skole, to by bylo na povazenou.) Pokud existuje bariera pro vstup na trh, tak muzete mit sebelepsi produkt a marketing a stejne je vam to na nic. To vedeli uz pred sto lety, kdyz psali antimonopolni zakony.
K tomuhle uz doslo. V rade aut jsou zcela nestandardni radia s panelem "zadizajnovanym" do palubni desky. I kdyby to bylo standardni alespon natolik, aby se tam jine radio nejak dalo napasovat, vypadalo by to, jak pest na oko a v dusledku toho to vetsina lidi zavrhne, zatnou zuby a radio si nechaji puvodni.