Lenovo má taky u ThinkPadů v ceně NBD záruku. V praxi ti řeknou, že X1 Carbon je příliš drahý notebook a náhradní díly na ně v ČR nedrží a když si stěžuješ, dostaneš odpověď:
"mrzí nás problém s dodáním dílu, nicméně jedná se o záruku Onsite s NBD response, nikoliv fix. Dle Vašeho popisu bude reklamace řešena na místě, tedy formou onsite, proto zde není důvod pro vracení peněz za onsite záruku."
V reálu proběhla oprava až po týdnu a to tak, že tam technik dal nový větráček vč. plastového chrániče na chladiči, takže procesor nebyl chlazen vůbec. Schopnější technik, který to po něm opravil přijel za další 2 týdny.
Bohužel jsem se nepoučil a další notebook byl zase Thinkpad, i když už jsme neutráceli za X1 a šli jen do T14s. Přišel s klávesnicí, kde nefungoval správně mezerník, NBD záruka opět znamenala dlouhé čekání na náhradní díl a dovezení ntb do servisu (tam už výměna proběhla na počkání).
U Dellu zkušenosti nemám, ale Lenovu už bych se vyhnul obloukem a jejich NBD beru jako marketingový trik.