Souhlasím. Byly časy kdy to byla jediná možnost k nákupu. Naposledy jsem Paypal použil, nebo ne já ale Steam, který mi dal jako možnost použít Paypal. Říkal jsem si jak to teď udělám když už na Paypalu nemám žádný zůstatek a už jsem tam žádný peníze doplňovat nechtěl. Steam použil Paypal jako klasickou bránu, že se Paypal spojil s mou bankou a v bance jsem odsouhlasil platbu, myslím že byla použítá i autorizace přes mobil. Pak jsem už takto platbu přes Paypal nepoužil, buďto jsem použil nějakou autorizovanou od ČNB bránu s kterou má smlouvu web, pokud to bylo od nás, nebo klasicky kartou, kde to taky v podstatě šlo taky přes bránu, do KB (fr. Société Générale S.A) na kterou to Mastecard takto propojil. Paypal vidím užitečný už jen při platbách z číny, pokud je to jediná možnost.
No jo, PayPal se dá i propojit s kartou a použít pak jako alternativa zejména tam, kde bych číslo karty moc nechtěl uvést (no jo, zase ta Čína, ale nejenom).
Jenže právě tihle ne úplně etablovaní s PayPalem až příliš často zase nefungují.
Tak jsem se podíval, co jsem přes PayPal realizoval za poslední rok - $5 v Číně. Tak jsem účet zrušil. Když zjistím, že přece jen to byla přehnaná reakce, zase účet můžu v nejhorším vytvořit.
Zkuste třeba Transferwise. Parádní kurzy, měn kolik chcete, i vlastní kartu můžete mít, ale má limitované parametry, pokud nechcete platit navíc. Na druhou stranu, např. investiční portály ne vždy takové bankovní spojení berou, jinak jsem s tím neměl problém.
DISCLAIMER: nejedná se o reklamu, hovořím jen a pouze z vlastní zkušenosti.
No, vzniká závazek vůči PayPalu. Ten se samozřejmě po třech letech (pokud to nezažalují) promlčí. Tím se stane nevymahatelný. Nicméně, nezanikne, takže v budoucnosti, když si znovu otevřete paypal účet, mohou si to s něčím započíst i po promlčení.
Myslím, že to není moc reálné. Spory by byly složité (např. kvůli ztotožnění). Ale jestli se chtějí odepsat, zavřít krám a udělat "poslední ránu", stát se to může.
... bude nižší z těchto částek ... zbývající zůstatek na vašem účtu
Stákhl jsem nějaké to PDF podmínek tam od nich a na straně 91:
A3.13 Neaktivní účty PayPal
Poplatek za neaktivitu se vztahuje na uživatele registrované ve Velké Británii, Bulharsku, České republice, Estonsku, Gibraltaru, Guernsey, Jersey, na Kypru, v Lichtenštejnsku, Litvě, Lotyšsku, Maďarsku (pouze firemní zákazníci), na Maltě, Ostrově Man, v Rumunsku, Řecku, San Marinu, Slovensku, Slovinsku.
Poplatek za neaktivitu bude nižší z těchto částek: a) poplatek uvedený níže, b) zbývající zůstatek na vašem účtu.
Britská libra: 12,00 GBP
Euro: 12,00 EUR
Česká koruna: 300,00 CZK
Maďarský forint: 4 000,00 HUF
Lze. Podle českého práva smíte po vyhlášení nových obchodních podmínek odstoupit od smlouvy (bez sankce), ale pokud tak neučiníte, jsou platné (je tam na to lhůta, myslím, šesti týdnů). Takto fungují obchodní podmínky např. i v bankách.
Nic to nemění na tom, že je to čuňárna. Neaktivní účty mohou rušit, pokud je obtěžují.
Opravdu vysoce profesionální mail. Ani link "Aktualizace zasad" nevede na samotný paypal.com, ale nějaký https://epl.paypal-communication.com/T/mraky_binarniho_bordelu, takže jsem to považoval za jasný phishing a totálně ignoroval.
Děkuji za upozornění.
Edit: Take zrušeno.
30. 9. 2020, 18:42 editováno autorem komentáře
Původně jsem chtěl hned zrušit, jsem neaktivní už dlouho, ale ještě chvíli počkám. Nejprve to působilo hodně nevěrohodně, ale pokud se zamyslím, tak to možná má logický důvod.
Mám u nich pár korun, na které jsem už mnoho let nesáhl a a oni to stále musí evidovat a někde je mít. Také mají s účty další agendu (GDPR, různé zákonné povinnosti ohledně nových zabezpečení přihlašování, ...) i v případě, že už jej dlouho nepoužívám.
Pokud by nyní hromadně zrušili neaktivní účty s pár dolary, tak bude zase kvanta řevu (a v USA si dokáži představit i žaloby), že si ty peníze nechávají jen tak. Z toho mi vyplývá:
Paypal nejprve účty s pár korunami takto "legálně" vyluxuje, aby byli kryti, a pak může neaktivní kdykoli zrušit, aniž by hrozilo popotahováni za zbývající částku. Dokonce, následně, mohou poplatek s velkou slávou zase zrušit a být za hodného, že obrátili.
Tak trochu mi to dává logiku.
Ano, s timto postupem souhlasim. Protoze zustatek na PP je majetkem majitele, ten je ale nekontaktni - protoze jedina vazba byval email, a ten ani nemusi fungovat - napr. domena uz neexistuje.
Dava to trocha smyslu, ze pak chtej telefonni kontakt, coz by v pripade sporu bylo snaz dohledatelne (policii skrze operatory), protoze mit mobilni cislo nebo pevnou linku anonymne, prakticky nejde.
Takove.. svycarske reseni :-)
1. 10. 2020, 11:37 editováno autorem komentáře
Kdyby chtěli zrušit neaktivní účty, tak si dají do podmínek že neaktivní účet smažou a po nabytí účinnosti tak učiní.
Ale tohle (přidání nesmyslného poplatku jako opt-out "featura", navíc oznámená neoznámoná lámavou češtinou z prapodivné domény) je u mě prasárna na úrovni našich "šmejdů", to se na mě nezlobte.
Taky zrušeno. Používal jsem to tak jednou ročně na eBay a nechce se mi riskovat, že zrovna tu roční lhůtu prošvihnu. V kombinaci se zavedením poplatku za spor to už je pro mě zbytečné. Stejně jsem tím kvůli clu platil jen malé částky a to klidně zaplatím přímo jednorázovou platební kartou vygenerovanou pro konkrétní transakci.
Co pouzivas na generovani jednorazovych karet? Koukal jsem na privacy.com, ale uz pri registraci chce potvrzeni, ze jsem US resident. Na platby kde neduveruju moc obchodnikovy byl paypal s odpovidajicim zustatkem a bez propojeni kartou celkem fajn. Vygenerovana karta by byla jeste lepsi i pro amazoni ukladani karty a 1-click-buy.
Tak to ještě nevíte, že pokud Vám banka vydá navazující kartu, tak si jí PayPal sám díky zapojení do ABU (automatic billing updater u MC, u Visa se to tuším jmenuje jinak) sám zaktualizuje na novou, strhne Vám z ní peníze a pak tiše transakci stornuje.
Jenže mi o té transakci z banky přišel notifikační mail a protože nová aktivovaná karta nebyla do té doby nikde použita, tak jsem to považoval za únik dat s čísly karet a kartu jsem dočasně blokoval. Bohužel ji skoro obratem zablokovali trvale, protože odblokování bylo třeba udělat do 24h a jejich reakce byla delší. Naštěstí mě novou vydali bez poplatku.
Takže možná tam už expirovanou kartu nemáte, ale místo ní tu novou.
1. 10. 2020, 11:56 editováno autorem komentáře
Dekuji za upozorneni.
Taky jsem ty maily vyhazel do kose a ani je necetl.
Jeste jsem trochu pochyboval o pravosti, jestli to neni spam, ale domena opravdu patri paypalu
https://who.is/whois/paypal-communication.com
Ta zprávička je napsaná trošku bulvárně. Ve skutečnosti to není tak hrozné.
* kdo se do účtu 12 měsíců nepřihlásí nebo ho nepoužije a nemá tam žádný zůstatek tak mu maximálně hrozí zrušení účtu
* kdo se do účtu 12 měsíců nepřihlásí nebo ho nepoužije a má tam zůstatek tak mu z něj strhnou ten poplatek. To budou zřejmě opakovat každý rok dokud tam nebude nic a účet budou moct snadno zrušit.
* pokud to správně chápu poplatek za spor se týká prodávajích. když vy jako kupující budete reklamovat např. nedodání zboží nic neplatíte.
Komu vadí totalitní praktiky už stejně účet nemá.
Já zas mám problém to vůbec aktivovat. Roky jsem to používal na donaty (pár stovek měsíčně) a z ničeho nic že prý chcou znovu ověřit totožnost a to jedním z těchto (a pouze z těchto) dokladů:
- Bankovní výpis
- Výpis od tel. operátora
- Účet za elektřinu
- Potvrzení o doplatku na bydlení od sociálky (LOL)
Mám AirBank a Revolut. AirBank papírovou smlouvu ani netiskne, vše se řeší elektronicky, revolut to stejné. A ani v dávných dobách papírových smluv mi měsíční výpisy samozřejmě nikdy nechodily.
výpis od operátora... OMG (a to nepoužívám často) LOL, komu ještě chodí každý měsíc výpis hovorů?
Chápu, že někdo tohle ještě řeší papírově, nicméně pro mě stejný případ – používám čez online a nic v papírové formě jsem od nich už roky neviděl. A protože jsem na této adrese 4 rokem, tak smlouva nestačila – je stará…
Potvrzení o doplatku, to už je fakt mazec. Bohužel nejsem na podpoře a nepobírám od sociálky žádné dávky, ke kterým bych měl „Záznam o vyplacených a přiznaných finančních příspěvcích za posledních 12 měsíců“, abych tak dostatečně důvěryhodně :D prokázal adresu.
//edit: Aktivovat to musím proto, abych to zrušil :D :D :D
Dle mého je to celé právně nevymahatelné, nikdy jsem s takovýma podmínkama nesouhlasil a nebyla mi dána možnost je odmítnout a registraci zrušit.
4. 10. 2020, 13:33 editováno autorem komentáře
Tak to po mne chceli kedysi. Roky som mal u nich účet, resp. dva, na občasné platby a celý čas bez jediného problému. Ale pred pár rokmi mi ho zablokovali a chceli nejaké podobné dokumenty ako píšete. Alebo možno ani tie nie v začiatkoch. A po odblokovaní ma zakrátko zablokovali znova. Takto sa to opakovalo dlho. Príšerná firma aj servis. Občas som ešte použil druhý účet, ktorý fungoval bez problémov. Ale nedávno mi zablokovali aj ten a už chceli doklad totožnosti. Tak určite. Nastal čas sa rozlúčiť. Už som to mal spraviť dávno. Bohužiaľ mnohokrát bol Papal jedinou možnosťou platby. Snáď sa to už zmenilo, alebo čoskoro zmení. Paypal nikdy viac.