Ale proč by dnešní počítače musely nutně tyhle instrukce podporovat? Prostě zkompiluju program bez jejich podpory a poběží to taky, sice pomalejš, ale poběží. Tvrdit, že Android 3.0 bude mít nějaké vysoké HW nároky je ptákovina. Asi se nerozběhne pod 128 MB RAM a 400 MHz ARMv11 procesor by z něj udělal línou mrchu, ale jsem si jistý, že by na tom běžel taky. Samozřejmě bez 3D akcelerace, Flashe atd. Takže ty parametry jsou podle mýho minimum pro to, aby se v telefonu daly využít všechny vlastnosti. Ale pokud něco obětuju, poběží to stoprocentně i na výrazně slabších strojích.
Ono to asi poběží, ale nikdo si to nekoupí. Právě kvůli nepraktičnosti. Pak se budou šířit fámy po internetu, že Gingerbread je nepoužitelný, pomalý atd. On si Google musí chránit svoji pověst. Kdysi jsem zkoušel nainstalovat OpenSuSE 10.x na PC z roku 1996. Asi po třech hodinách se SW nainstaloval, ale pak ta rychlost. To byl impuls pro vyhození PC. Někdo by mohl usoudit, že OpenSuSE je nepoužitelné, pomalé, nepraktické a lepší jsou Visty.
Kromě toho je jednoduší vyrobit pomocný speciální čip, než aby celou proceduru dělalo CPU. Stačí si otevřít PC a těch pomocných čipů je tam spousta.
Jenže vzhledem k licenci Androidu nemá Google absolutně žádnou kontrolu nad tím, na jakých zařízeních se jeho OS bude prodávat. Jestli si někdo telefon s pomalym HW někdo koupí, je to jeho věc. Že se potom najde pár applefans, který budou vykřikovat, že Android stojí za ho*no, protože ho viděli na nějakym čínskym keplu a byl pomalej, to je holt vedlejší efekt opensource.
Stějně tak může třeba HP instalovat OpenSUSE na 5 let starej HW a prodávat to. Kdo mu v tom zabrání? Ale otázka je, jestli si kvůli tomu pověst toho špatnýho získá HP nebo OpenSUSE.