Názor k článku
Pomocí Steam Play a Protonu si na Linuxu zahrajete 2600 her z Windows od Lael Ophir - Linuxová komunita je, pokud tomu správně rozumím, převážně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2018 17:40

    Lael Ophir

    Linuxová komunita je, pokud tomu správně rozumím, převážně složena z velkých zastánců open source, kteří tvrdí že software a sex jsou lepší zadarmo, je zásadní mít ke všemu zdrojáky, moc se do nich podívat a upravit je, svoboda svoboda, a DRM je pro ně něco jako satan zkřížený s Billem Gatesem :). Jenže pak přijde Steam, což je systém pro distribuci proprietárních aplikací implementující formu DRM, a přinese pár béčkových her. A najednou ti samí lidé otočí o 180 stupňů. Jásají nad DRM, a proprietární SW najednou nejsou špatně. Vážení přátelé, prodali jste ideály svého open source hnutí za pár béčkových her. Divné je hlavně to, že to nevidíte.

    Neštve vás, že musíte zaplatit "výpalné" také SONY, když si chcete zahrát hru vydanou pro PlayStation? Nebo že musíte platit "výpalné" Applu, když si chcete pustit aplikaci která existuje jen pro MacOS? A co "výpalné" výrobci CPU nebo pamětí? Samá nespravedlnost :)

    Valve se svým nativním Linuxovým Steamem je příkladem třeba toho, že podpora suspend/resume je v Linuxu tak tragická, že to radši nepodporují. Navíc jsou SteamOS a Steam Machines jsou ukázkou neúspěšného vstupu na trh. To že má někdo silnou pozici v jedné oblasti negarantuje úspěch v jiné oblasti. O tom ví své Sun s OpenOffice, Microsoft, Sony-Ericsson a Motorola se smartphony, Ford s letadly, Kodak v oblasti digitální fotografie, Google se sociální sítí Google+, a řada dalších. Tohle přece musíte sám vědět. Proto mě překvapuje, že s klidem napíšete "Ten kdo umí hry prodávat dnes, je bude umět prodávat i nadále. Bez ohledu na to, zda se downloadují nebo se prodává jen služba/právo je hrát či streamovat."