Tech 110g je pouze ram.
http://www.banggood.com/Diatone-DIY-FPV-250-V1-G10-Mini-Quadcopter-Frame-Kit-250mm-p-935607.html
To znamena minimalne + 4x 15.5g motory + 4x 10g ESC a sme na 212g bez raspberry, bez prijimace a bez baterie.
Takze ne, do 250g se to nema sanci vejit...
Tomu useknem tu ruku ... ale ja bych to vyresil jinak, poridil bych si husu ... http://video.idnes.cz/?c=A161013_120217_hobby-mazlicci_mce&idvideo=V161012_174921_hobby_hey ... tam zatim vahovej limit EU nema ... a na ni namontoval kameru ;D. S tim muzes klido litat primo v ose priblizeni.
Wifi jammery, orli, chlapci s brokovnicema, trest useknuti ruky za chyceni vaseho dronu nad prostorem letiste
Aha. Takže ve skutečnosti si to hlídání nepředstavuješ nijak.
Vy jste na zadne reseni nez plosny zakaz neprisel?
Žádného návrhu na plošný zákaz jsem si nevšiml. To, že nebude možné anonymně létat s podobnými hrůznými homebastly, protože se holt nevejdou do limitu, mi vážně žíly netrhá. Žíly mi netrhá ani to, že mi nějaký blbec z Rohlíku apod. nebude moc doručit housky a pisklu mlíka podobným poletujícím křápem.
A co udelate s tim, co si dron poridi i pres zakaz?
Stále nevím, o jakém zákazu je řeč.
Presne, moznosti je spousta. Americani maj uz i specialni "pusky" na drony, coz je vicemene smerovej wifi jammer. http://www.digitaltrends.com/cool-tech/battle-innovations-anti-drone-gun/
Krom toho civilni dron ani jiny RC model, jeste nikdy nikoho nezabil. Auta zabijeji rocne jen v USA pres 30000 lidi a kupodivu je nikdo nezakazal...
Wifi jammer jen způsobí, že dron ztrácí spojení s pilotem - neřeší to problém možné kolize.
Orel se může o vrtule snadno zranit.
Chlapci s brokovnicema nebudou stát jako na honu 20m od sebe po celém obvodu letiště 24hodin denně.
Dostřel brokovnice také není neomezený a v 200m nad zemí bych sázel spíše na dron, než brokovnici.
Useknutí ruky s sebou nese invaliditu a nutnost se o takového člověka postarat. Budete sekat ruce i dětem?
Navíc není problém jen letiště a prostor nad ním. Nízko běžně létá letecká záchranná služba, ultralighty, motorové padáky ...
Navržená opatření se mi nelíbí. Mělo by se IMHO rozlišovat použití ve volném terénu nebo na zastavěném území.
1. Pro kategorii těžších dronů v zastavěném uzemí by IMHO měly mít nějaký nouzový přistávací systém typu padák.
2. Pro létání nad 100m by měly mít IMHO funkční minitranspondér, nebo alespoň povinnou rezervaci vzdušného prostoru v dané oblasti - prostě by uživatel kliknul do mapy na webové aplikaci - tady budu létat od - do do výšky X (za poplatek), a piloti by to měli online k dispozici.
3. Dron také může např. přes mobilní sítě hlásit každých 10s svoji souřadnici na centrální server Ministerstva pro bezpilotní letectvo :-)
4. Vybavení dronu koutovým odražečem by ani nemuselo být moc drahé.
5. Drony by mohly být povinně vybaveny vysocesvítivími led diodami, které budou několikrát za sekundu blikat.
6. Mohlo by se zavést povinné ručení za škody ...
7. Drony by mohly mít automatickou reakci na nějaký radiový signál - "uvolněte vzdušný prostor!"
Pokud dron ztrati spojeni s pilotem automaticky se zacne vracet, pristavat nebo proste spadne cili wifi jammer resi problem kolize velmi efektivne. Krom toho sou i dalsi moznosti jako prevzit kontrolu na dronem silnejsim signalem. Puska posilajici kill signal pro vetsinu beznych dronu uz taky existuje. Tyhle "pusky" se daji celkem jednodusse automatizovat a urcite by takovej system nestal letiste pomerne tolik jako EET zivnostniky.
Ty navrhovany rozsireni dronu jsou zamozrejme na ukor vahy a ceny a ma je smysl integrovat na drony tak nad 1kg a 10000Kc.