I když mi vcelku nevadí nákup/prodej "druhotných licencí", tak vůbec nechápu logiku toho rozhodnutí.
Analogicky mi vychází třeba situace, kdy potřebuji koupit auto, vypíšu výběrové řízení - a nesmím stanovit, že chci "nové" auto, takže nakonec vyhraje firma, která dodává ojeté vozy "po leasingu". Takže se výběrovým řízením nemám šanci k novému vozu dobrat. (Ano, chápu, že auto se opotřebovává, ale u software zase může chybět podpora ze strany výrobce OS a případně se vynořit jiné "drobné problémy".)
Logika je taková, že nemůžete dát jako parametr „nové“, ale musíte dát mnohem víc parametrů, které definují to, co je potřeba – třeba délku záruky/podpory, u auta by to byl třeba počet najetých kilometrů. Pak byste se z ÚOHS mohl dohadovat znova, zda počet najetých kilometrů správně vypovídá o míře opotřebení a tím vyvolaných dalších nákladech, nebo zda budete muset v požadavcích uvádět konkrétní hodnoty opotřebení jednotlivých součástí.
to není stejné. Auto se používání opotřebovává, mohu tedy kvantifikovat tohle opotřebení a požadovat nové, licence nikoliv.
Podpora je služba, která ale nemá se samotnou licencí nic moc společného (ikdyž se často prodává dohromady). V případě MS lze podporu dokupovat extra a i tak to funguje.
Prakticky tohle ale otevírá jiné dveře, je běžné, mohu státu prodávat licence, které jsem si původně nakoupil na sebe či pro jiný projekt. Teď to "nové" totiž stát ověřoval právě novou fakturou. My máme několik desítek licencí pro Win Server na skladě a nebylo je možné použít pro státní zakázky, ikdyž dané licence nikdy nebyly použity.
Jde o to, ze si muzete dat do vyberka licence pro Windows Server 2019, ale ne, ze musi jit o nove licence. Podpora je samozrejme v tu chvili UPLNE STEJNE DLOUHA jako u novych. Nejde o to, ze Vam tam misto toho nekdo nacpe licence na Windows Server 2016, to samozrejme nejde, ale zrejme to tu nechape v diskuzi vic lidi....