Ad Jedna se o dukladne vybrany HW ktery bude certifikovany a bude se jednat o jednotky [modelů] - jde o PC od pár výrobců, s nejrůznějším HW, kterým dá Valve nálepku. CPU Intel i3 až i7, s různými počty jader a různou velikostí cache. GPU různé nVidie řady 900, u některých modelů dokonce s SLI, u jiných modelů Intel, a do budoucna má prý být i AMD, některé GPU jsou na tvrdo boardu (zjevně se nemusíte zaobírat myšlenkami na upgrade), jiné klasicky výměnné. Velikost paměti 4-16GB, storage HDD nebo SSD... Toho času na Steamu vidím 13 výrobců, jediný Alienware nabízí konkrétní modely, několik výrobců píše o "plné konfigurovatelnosti". Jinými slovy jde klasická PC s velmi různými parametry, žádný konzolový HW. Za rok nebo dva samozřejmě budou jiné CPU i GPU, a celá konfigurace bude vypadat úplně jinak.
Ad Upravy jsou primarne v optimalizaci na HW, ve spolupraci na vyvoji ovladacich grafickych karet, apod. - jak konkrétně ta optimalizace na HW vypadá? To co je zajímavé na konzolích je optimalizace *her* na konkrétní pevně daný HW, díky které se z toho HW dá vymačkat maximum výkonu. V té výše zmíněné směsce HW žádná podobná optimalizace nepřichází v úvahu. A že Valve spolupracuje na vývoji driverů grafických karet? To snad dělá každý, dneska dokonce už i Valve :)
Ad je jednoduse od tebe UBOHE na jedne strane trvdit ze AndroidLinuxKernel je velmi silne opatchovanej Linux, na druhe strane tvrdit ze SteamOS je jen lehce upraveny Debian - jenže Android má kernel výrazně upravený, nemluvě o zbytku systému (liší se i implementace libc). StreamOS je naopak běžné distro Linuxu.
Ad pro SteamOS budou chodit hry pro SteamOS a pro GNU/Linux - což znamená podmnožinu her, které můžete hrát na stejném stroji běžícím na Windows. A ta podmnožina nezahrnuje většinu áčkových her. Pěkně děkuji.
Ad je jen otazka jestli na vybrany HW nespristupni Steam i (alespon nektere zadane) Windows tituly pres jim zpravovany Wine (aneb sila OpenSource) - jo, to je síla. Wine chybí 27% Windows API, včetně například 44% API MS Visual C++ 12 Runtime :). U oficiálního produktu asi nepůjde použít triky jako "zkopírujte si knihovny A, B a C z Windows". Navíc Wine pořád neumí ani DX11, a podpora DX10 zdaleka není kompletní. No a se starými DX9 hrami asi ve Valve díru do světa neudělají. BTW DX12 ještě v těch chybějících 27% API ani není započítané.
Ad nebude problem aby si dle SteamMachines na kterem to pobezi podle databaze jednodech/desitek kombinaci HW automaticky nastavilo optimal default conf per game - vzhledem k tomu co jsem psal v prvním odstavci tomu moc nevěřím.
Ad Kdo by si takovou věc kupoval?; vsichni kterejm je na bliti z systemy od Microsoftu, nebo HW od Sony... zaroven ti co chteji opensource system bez smiraku, nechteji si vybirat/skladat PC HW na kterem by hrali hry stejne pod GNU/Linux - těch je cca 1% a už mají stroje na Linuxu :). Pro rozšíření SteamOS je klíčový trh "obyčejných" lidí, protože bez nich nebude dost instalací, a bez nich zase nebudou áčkové hry. Jenže těm lidem musíte něco nabídnout. Na GNU/Linux vám masoví zákazníci kašlou, stejně jako u Sony PS kašlou na to že je uvnitř nějaké FreeBSD a na XBoxu nějaké Windows. Prostě to vyjma pár ajťáků s Tuxem na sepraném triku a alobalovou čapkou na hlavě pro nikoho dalšího není rozhodovací kritérium. Naopak záleží na nabídce her (která je na Linuxu mizerná), pořizovací ceně (která je vysoká proti konzolím a prakticky shodná s Windows PC), a snadnosti používání (tam jasně vítězí konzole). A pokud jde o srovnání značkových Steam Machines se značkovými herními stroji na Windows, tak zákazník zjevně dostává za stejné peníze daleko méně muziky (resp. her).
Ještě jeden detail k zapojení výrobců: těm je to celkem jedno. Prodávají svoje herní stroje na Windows, a pokud je Valve přemluví, nabídnou i kousky se SteamOS. Nemůžou tím nic ztratit. Když se totiž HW neprodá se SteamOS, přelepí se nálepka, doinstalují se Windows, a jede se dál.