Mohli... Ale udělali to až teď a teď se tím chlubí. Někdo mohl udělat tolik věcí...
QT na desktopu vůbec není jen a pouze KDE. Jsou to i jednotlivé aplikace, které to mohou využít, takže se jich to týká taky.
Zprávička není o KDE, ale o QT knihovně. Co a jak KDE používá teď není v tomto kontextu relevantní pro změny v QT.
Jen připomenu, že Qt vydělává na platících zákaznících. Tudíž KDE drží jen kvůli popularitě ve 2% linuxové menšině. A kdo jsou ti platící zákazníci? Třeba naše firma vytváří CAD/CAM software pro statiky (statika budov, mostů, stadionů, ...). Je Windows only mimochodem, takže na výběr byly i Win-only technologie. Naštěstí WPF (Windows Prezentation Foudation) nevyhrál, protože ten už je roky mrtvý.
EDIT: Předchozí verze programu byla ve Windows MFC. Dialogy se "kreslily" v textovém editoru, protože grafický editor ve Visual Studiu je nefunkční. PS: Major verze našeho programu vychází cca jednou za 10 let :-)
9. 10. 2024, 15:13 editováno autorem komentáře
Ono ani to Qt neni zadny zazrak. Hodne platicich zakazniku od Qt uteklo. Rozsah celeho frameworku je obrovsky a vyvojaru je malo. Jednu dobu Qt chrlilo jednu novou technologii za druhou, bez toho aby fixovali stare bugy.
Napr, pokud mate komercni SW tak asi nechcete aby vase aplikace umrela na SEGFAULT kdyz uzivatel zmackne "CTRL+C" - kvuli nejakemu race condition unitr Qt. Takova chyba tam byla 5+ let.
Qt rozhodne neni idealni, ale zatim je to nejlepsi a nejpristupnejsi multiplatformi framework.
> Ale dělat v ImGui klasickou desktop aplikaci, to bych nechtěl.
Výkonostně to dává smysl pro aplikace, kde se hodně mění, co je zobrazeno, a layout je spíše jednodušší.
Příkladem jsou nejen hry, ale i modelovací nástroje, nástroje pro VFX. A z jiných oborů pak programy pro monitoring, které zobrazují data z různých senzorů, nebo nástroje pro obchodování na burzách, kde se order booky mění vícekrát za sekundu.
Výhodou je, že v UI omylem nezůstanou obsolete data. Tuhle výhodu má i React, ale pro jednoduché layouty jsou immediate mode knihovny rychlejší.