Minulý týden se začalo hovořit o tom, že Mozilla plánuje ve Firefoxu zobrazovat placené odkazy v nevyužitých náhledech na úvodní obrazovce. Lupa dnes píše o tom, že celá věc není tak horká, jak by mohla vypadat. Zatím je prý vše jen ve fázi úvah a odkazy by bylo možné kdykoliv smazat nebo by byly časem nahrazeny nejnavštěvovanějšími stránkami.
Podobný koncept není novinkou. Roky jej používá Opera. Maxthon šel ještě dál, protože kromě přímo nasmlouvaných webů zobrazuje také affiliate odkazy. Vždy ale platí, že si uživatel tuto ‚reklamu‘ může odstranit,
píše Lupa. Mozilla se snaží snížit svou závislost na jednom zdroji příjmů. Tím je Google, který platí za to, že je jeho vyhledávač výchozí volbou po instalaci Firefoxu. Takto je financováno 90 % provozu Mozilly, monetizace obsahu by mohla toto číslo alespoň částečně snížit.