Dnes najdeme Smart TV zhruba ve třetině všech světových domácností. Do roku 2026 by toto číslo mělo dle Strategy Analytics stoupnout na více než 50 %, to když počet domácností vlastnících „chytrý televizor“ stoupne z 665 miliónů na 1,1 miliardy.
Prodeje Smart TV vzrostly za loňský rok o 7,4 %. Podíl má v příštích pěti letech stoupnout v severní Americe na 90 %, v západní Evropě na 80 % a ve střední a jižní Americe pak na 60 %. Celkově se svět dostane ze současných 34 % podílu na 51 %.
Světu mimochodem mezi výrobci vévodí značka Samsung a její platformy Tizen. Za loňský rok ale hodně vyrostly i platformy Android TV a Roku, snižuje se ale rozmanitost trhu. V roce 2015 připadal na čtyři největší Smart TV platformy 33% podíl na trhu, loni to bylo už 50 %. Mohu jen dodat: doufejme, že v roce 2026 bude možné vybírat i mezi „Dumb TV“.