No, tak hlavně 64bitový procesor v mobilech mi přijde jako zbytečnost. Neznám žádný telefon, který má RAM větší než 4GB. Člověk možná získá pár procent výkonu navíc, ale 64bitový systém a aplikace si zase obecně berou více paměti, což s omezenou RAM (např. onen nový iPhone s 2GB) může paradoxně vést k nižšímu výkonu.
Jednak říkal že "se nejedná o blízkou budoucnost".
Za druhé. ARM přechází na AArch64. Kvuli serverům, kvuli notebookům, kde to potřeba je. A ono asi bude pro vývoj určitě jednodušší pracovat jenom na jedné řadě procesorů, než pracovat na 32bitové a 64bitové zároveň.
Ano v tom telefonu je to zatím zbytečnost, ale jako vedlejší efekt to vadit ničemu nebude.
> 64bitový systém a aplikace si zase obecně berou více paměti
Dovolím si nesouhlasit. Berou si úplně stejně. Dobře pointery zaberou dvakrát více místa. Ale ty zabírají 0.000nic prostoru a v porovnání s daty aplikace je to naprosto zanedbatelné.
Pointery samozřejmě zabírají podstatnou část paměti a rovněž adresy dlouhých skoků a podprogramů, paměť je těmito položkami přímo prošpikovaná. Ve výsledku 64-bit programy mají zvýšené nároky na cache, jednoduše se tam programu a pointerů vleze méně a tak to běží pomaleji. U ARMu jakožto RISC procesoru je další těžký problém a to že u 64-bit se ještě sníží už tak špatná hustota kódu.
No, je fakt, že teoreticky ten názor podložený nemám, ale empiricky docela ano. Prakticky na všech počítačích, kde jsem přešel z 32 bitového systému na 64 bitový, jsem pozoroval vyšší spotřebu paměti a to nemálo. Nejvýmluvnější to bylo na serveru, kde mám docela omezený počet služeb a kde jsem nasadil tu samou verzi systému a celková průměrná obsazenost paměti se zvýšila. Neříkám, že je to obecná vlastnost 64 bitového softwaru, ale minimálně u linuxových distribucí to lze pozorovat docela spolehlivě.