Problém v modelu driverů - ale to je přesně to co říkám. U Win musíte čekat na novou major verzi, u Linuxu se to opraví hned. Aneb rychlejší vývoj :-)
Jediné závazné API - koukněte se na nějaké sofistikované ovaladče např. pro tiskárny pro Win pro lepší tiskárny. Zjistíte, že si stejně pogramátor těch ovladačů většinu věcí obchází a složitě předefinovává. Aneb pro PCL tiskárny máte pravdu, ve složitějších případech je to naopak spíš na obtíž.
A opět zopakuji - xserver se reálně používá jen jeden.
MM - ano je co dohánět. BTW já se zase vyhýbám WMV protože mám doma počítače s Apple Mac OS X a Linuxy a tam je s jeho přehrátím problém.
ifdefy a výkon - nemluvím o volání služby systému ale o volání funkce z HAL. Ono když místo čtení z portu (jedna instrukce inb) musíte volat funkci tak je to docela pakárna. A IMHO na tom Linux v tomto směru není tak špatně - ostatně množství architektur na kterých běží mluví za vše.
reentrance Linux kernelu - byly by odkazy na ty výroky? Zajímalo by mě, kdy k nim došlo. IMHO to bylo za časů kernelu 2.4 ne li starších a situace dnes je úplně jiná.
fork JE oproti vytvoření procesu levná operace. Drahé ja až pak případné exec. Ale pokmkud chci další obsluhu pro stejný typ požadavků pak mi stačí fork a pak se zduplikuje kus pamšti s proměnnými lokálními pro daný proces. Thread oproti tomuto sdílí adresní prostor - je rychlejší přepnutí kontextu a o něco málo rychlejší vytvoření ale zas jeden thread může při případné chybě zlikvidovat i ostatní therady. Aneb o něco větší rychlost a o něco menší bezpečnost. Na linuxu si můžu vybrat, na Windows mi nic jiného než thready nezbyde.
Ale souhlasím v tom, že řešení synchronizačních primitiv na WinNT (WaitOnXxxObject může čekat na cokoliv a lze to kombinovat) je mnohem elegantnější.
GUI - ano pro správu často sáhnu po commandline. Ale většinu času jej nespravuji ale používám :-)