Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Servo Engine už umí renderovat HTML tabulky vícevláknově od Ladis - > Za celou dobu jste neuvedl nic, co...

  • 3. 8. 2024 23:40

    Ladis

    > Za celou dobu jste neuvedl nic, co bych o WebAssembly napsal špatně.

    Když jsem viděl, že neznáte ani základy...

    > Jo jo, Apple je znám tím, že nové věci zavádí teprve tehdy, když už se dávno osvědčily jinde a jenom kopíruje od jiných. Třeba takový iPhone.

    Však takhle funguje jejich business, to jsem říkal. Ne každý chce neodladěné featury s nejistou budoucností. Viz Google Cemetery. Jinak ten iPhone byl první telefon prodávaný ve velkém s kapacitním ovládáním. A pak také první s obchodem aplikací. V podstatě moderní chytré telefony definoval. Předpokládám, že se asi nemám ptát, odkud že Apple zkopíroval ten iPhone.

    > Třeba tak, že je to nejprve implementované stávajícími prostředky prohlížeče, když to jde. Nebo jsou to požadavky na funkce aplikací.

    Tím pádem to funguje i v Safari, dokud neodstraní starou codepath. Požadavků na prohlížeče je spousta, i Apple některé vyslyšel (třeba blokování reklam).

    > Bavíme se o vykreslování JavaScriptem do canvasu. A to Safari nijak extra optimalizované nemá. Například proto, že to používá jen pár aplikací, které jsou Applu úplně jedno.

    Ehm, Apple canvas vynalezl. Pro svoje aplikace.

    > Později, nebo také nikdy. A i kdyby později, to je teď uživatelům Safari na houby.

    Nikdy neříkej nikdy, jak se říká. A uživatelům Safari funguje vše jako předtím, než přišla nová funkce do (některých) jiných prohlížečů.

    > Protože to není pravda.

    "Google tlačil své aplikace na Android a dostal za to rekordní pokutu. Co se teď změní pro uživatele?"

    > Vy jste psal ovšem o opačném směru.

    V opačném směru to funguje i v Edge, to je ok (přihlášen v prohlížeči --> přihlásí mě v navštívené službě).

    > To vůbec nesouvisí s tím, zda mobilní prohlížeče podporují či nepodporují pluginy.

    Blokování reklam je původně rozšíření třetí strany.

    > Spíš neexistence pluginů na mobilech výrazně urychlila konec pluginů obecně. Což vám ovšem nebrání tady celou dobu pluginy vychvalovat jako dobré řešení.

    Překonání desktopů mobily trvalo dlouho a nastalo až o dost později. Můžeme akorát říct, že tohle nastavilo trend. A jestli jste to pochopil, že pluginy vychvaluju, tak to mě mrzí. Pluginy řešily to, co se "čistou cestou" podařilo implementovalo později. Tzn. není pravda, že tu ta funkčnost (pro uživatele) nebyla, což byla moje hlavní myšlenka (a i ten sandboxing tu byl, i když po dlouhou dobu jen na straně runtime pluginů).

    > I kdyby to byla pravda, nic to nemění na tom, že v minulosti Google potřeboval, aby webové prohlížeče uměly dost věcí na to, aby mohl konkurovat Microsoftu.

    To si neodporuje. Za ty roky se změnil nejen Google, ale i Microsoft.

    > Ne, Google žádné mobilní OS nezabil.

    V té době byly služby Googlu pro majoritu uživatelů "nutnost". Google aktivně blokoval např. všechny aplikace na Youtube a oddaloval dokončení HTML5 verze (např. v době WindowsPhone nefungovaly monetizovaná videa, protože si dával na čas s implementací reklam).

    > Jenom jsem napsal o Safari to, co o něm říká i spousta jiných webových vývojářů.

    Pohled vývojářů ale nemusí být pohled uživatelů. Na to jsem upozorňoval, když si někdo naivně myslel, že stačí např. dát banner "plná funkčnost jen v prohlížeči XY".

    > vykreslování do canvasu, které by podle vás mělo mít zázračně větší výkon, než vykreslování HTML+CSS přímo prohlížečem.

    Moje odpoveď se týkala toho, že chybějící funkce jde obejít, i kdyby takto "natvrdo".