Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Servo Engine už umí renderovat HTML tabulky vícevláknově od Ladis - > Nebo spíš nechápete, že Preact ani React...

  • 5. 8. 2024 23:14

    Ladis

    > Nebo spíš nechápete, že Preact ani React Native není React. Podobně jako Visual Studio Code není Visual Studio.

    Kdo by to čekal? Přitom jsou funkčně tak podobné (možná i ta rozšíření jsou dnes kompatibilní).

    > No a vtom je právě mezi námi ten rozdíl. Já bych se na ten web Microsoftu šel podívat nejpozději po té, co byste explicitně napsal, že to WebAssembly nepodporuje. Vy ne, vy se hádáte o věcech, které jste si neověřil.

    Ale já si je ověřil. Akorát jsem nečekal ,že nejen že nová verze nepřidá nic nového, oni dokonce zruší to, co tam už fungovalo. Navíc to není chyba WebAssembly, ten samozřejmě furt funguje, ale toho .NET MAUI.

    > Asi vážně neumíte počítat.

    Do dvou jo.

    > Že píšete obecně „pluginy“, ale myslíte tím konkrétní tři pluginy, to z vás vylezlo až dost pozdě. Každopáně je to úplně jedno. Protože to mé tvrzení platí i v případě, když budete brát v úvahu jenom tyhle tři pluginy. Jenže vy místo toho, abyste se věnoval podstatě sdělení, jenom hledáte něco, o čem byste se mohl hádat

    Pozdě myslíte před 3 dny? Kolik dní to budeme muset ještě řešit, než to pochopíte? Ok, já mám čas. Každopádně moje tvrzení taky platí, i když budeme brát jen ty 3 pluginy (možnost programovat ve svém oblíbeném jazyce - tehdy spousta dnešních nebyla a C# a Java byly dost rozšířené). Jenže vy místo toho, abyste pochopil podstatu mého sdělení, jenom hledáte něco, o čem byste se mohl hádat.

    > Nemůže. Pluginy (i jen ty tři vámi vyjmenované, třeba Java) mohly například číst a zapisovat do souborů na lokálním disku, zcela mimo prohlížeč. Mohly komunikovat po síti libovolným protokolem, ne jen HTTP – klidně mohly komunikovat přes UDP. Mohly nastartovat síťový server. Mohly používat certifikáty v systémovém úložišti certifikátů – třeba jimi podepisovat. To všechno WebAssembly co? Ano, správně, to všechno WebAssembly v prohlížeči nemůže. K lokálním souborům se můžete dostat přes nové API, ovšem to není vlastnost WebAssembly, to je vlastnost prohlížeče a můžete to používat i z JavaScriptu (resp. jiná možnost, než JavaScript není – i z WebAssembly se k tomu dostanete jen přes JavaScript, jako k jiným Web API).

    Už před těmi 3 dny jsem psal, že věci navíc (API vně prohlížeče) mě nezajímají. A že to nejde volat přímo z WebAssembly, ale je potřeba glue vrstva v JS, to mě taky nevadí (stejně jako je glue vrstva pro neprimární jazyk(y) v Androidu, iOS, Windows, ...).

    > Jenže canvas není vlastnost WebAssembly, je to vlastnost prohlížeče. A můžete do něj kreslit pomocí JavaScriptu, žádné WebAssembly nepotřebujete.

    Viz výše glue vrstva. Je to rychlé dost, když to už před mnoha lety utáhlo 3D střílečku Quake 3.

    > Ty pluginy se pro kreslení nepoužívaly proto, abyste mohl použít jiný jazyk, ale proto, že nebyl canvas. Ostatně nejpoužívanější pro kreslení byl Flash používající ActionScript, který vycházel z EcmaScriptu. Takže to byste si moc nepomohl.

    Ale i tak jsem si mohl vybrat plugin podle jazyka, který se mi líbil víc (samozřejmě byl jsem omezen na jazyky podporované tehdejšími běžně dostupnými pluginy na počítačích uživatelů - na druhou stranu tehdy se o moc víc jazyků nepoužívalo, většina jich ještě neexistovala).