pokud už jedeš třeba na vlak na poslední chvíli, můžeš si zavčasu v metru zjistit z kterého nástupiště ti vlak odjíždí. To dopředu nenastuduješ a jsou to dlouhé minuty ušetřeného času.
Pak se to také hodí dopravnímu podniku, protože může sledovat pohyby cestujících, to mu operátoři s LTE zatím dovolit nechtějí :).
A co je na tom spatne konkretne?
Spoje jazdia kazdych 2-10 minut a cestujuci sa pochopitelne snazia "optimalizovat" svoj presun podla toho, na ktory spoj sa im podarilo naskocit, casto je moznych viacero ciest a par desiatok sekund stratenych alebo ziskanych pri cakani na semafore alebo na hlbokom eskalatore ma potencial rozhodnut, ci naskocim do metra, alebo elektricky, pripadne ktoru trasu vyberiem.
Niekoho to bavi a uz dnes ma moznosti, je to zle?
Když se doopravdy něco stane, tak ty informace stejně nejsou hned. Třeba když v metru spadne do kolejí člověk a je mrtvý, tak práce kolem trvají kolem 70 - 90 min, pokud to dají na internet během půl hodiny, tak většina lidí už stejně jede jinou jinou dopravou a informace nemá praktický smysl kromě ukojení zvědavosti. Ze zkušenosti s dlouhodobě žijícími cizinci zde vím, že tak maximálně 10% ví, že dpp.cz je i v angličtině a že tam jsou nějaké informace. Že se vyskytně nějaký krátkodobý návštěvník, který tam bude něco hledat, je naděje tak 1%. I když tam bude hledat, informace tam nebude. když tam bude, nebude v jeho jazyce. když už tam bude v jeho jazyce, tak už metro zas bude jezdit.
Ale žerty stranou, apka pro telefon kterou by si člověk mohl spusti, když jede dopravou, by mohla být užitečná. Hurá, další notifikace které mi budou vyskakovat na displeji. Pražské IT služby mají tu nevýhodu, že jde o dojnou krávu, k jejímž nalitým ceckům je přísáto spousta lidí a firem, pro něž je eventuální funkčnost IT až terciární záležitostí a nutné zlo.