Nová aplikace plýtvá místem. Přehlednost a kompaktnost je pryč. Všechno je roztahané a i když mám 5,7" displej, tak tam toho vidím tak třetinu (následující spoje, jiné kombinace). Když chci jet tramvají, nabízí mi to všechny možné zastávky stejného jména a spoj se nenajde dobře (vynechá to tramvaje, protože nenavazuje autobus). Ikonky typu spoje jsou snadno zaměnitelné (dříve byly jasné a kontrastní). Prostě zásadní změna k horšímu. A stará aplikace už nefunguje (neplatné přístupové údaje)...
Zatím můžete používat https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.mafra.jizdnirady - je to starý Pubtran v modré barvě, jinak je ta app snad identická (myslím, že ji autor té společnosti prodal?).
Máte pravdu, že databáze strojově zpracovatelných jízdních řádů firmě CHAPS nepatří, i když je spravuje. Pubtran toho potřebuje ale mnohem víc než jen JŘ, potřebuje taky funkční algoritmus pro vyhledání spojení nad množinou všech dostupných jízdních řádů, což je věc, která je naopak plně firmě CHAPS patří.
Takže i kdyby nakrásně veškeré jízdní řády byly otevřené, stejně ta aplikace bude potřebovat nějaký jiný algoritmus pro hledání cesty, který může mít podobné problémy jako teď ten seznamácký. Jediná výhoda by byla, že s otevřenými daty jízdních řádů by se pravděpodobně vytvořil i trh s takovýmito vyhledávacími enginy, zatímco teď ten jediný pořádný může mít jen CHAPS protože jen CHAPS má ta pořádná data.
A ono nepůjde jen o algoritmus. Řekl bych, že nikde ve strojových jízdních řádech nezjistíte správně přestupní vazby (například že zastávka Václavské náměstí má přímý přestup na stanici metra Můstek A), takže vývojář alternativního enginu stejně musí vložit i netriviální lidskou práci, aby takový engine byl použitelný.
Podívejte se, řeším tady problém, že stát neplní svou povinnost, kterou (smluvně) přenesl na brněnské vykuky a ještě jim za to platí - za což se tento výtečný smluvní partner odměnil daňovým poplatníkům tím, že plnění svých povinností soustavně sabotuje a udělal si z toho monopolní byznys. Nějaké omáčka jako přestupy na metro mě opravdu aktuálně nezajímá, ať si takové "know-how" ráčí v Brně vetknout do míst, kam slunce nesvítí.
Povinnosti státu neurčujete vy, ale jsou dané zákonem. Mně se současný stav také nelíbí (naštěstí už bude trvat jenom pár měsíců), to ale ještě neznamená, že si začnu vymýšlet nějaké povinnosti státu, které stát ve skutečnosti nemá.
Přestupy nejsou "nějaká omáčka", ale prakticky základ vyhledávání spojení. Pokud vám stačí vyhledávání přímých spojení, na to nepotřebujete žádný vyhledávač, na to vám úplně stačí ta PDF nebo XLS, které jsou na portálu jízdních řádů.
Jirsáku, nechtěli by si vo tom něco přečíst, aby zase nebyli za vola jako vždy?
Jako vždy jsem to četl, a jako vždy jsem to na rozdíl od vás pochopil. V tom rozsudku není vůbec nic o tom, že by stát měl povinnost zveřejňovat bezplatně data jízdních řádů ve strojově zpracovatelném formátu. On totiž soud ani nemá právo státu ukládat nějakou povinnost, je to jeden ze základních principů právního státu, že moc zákonodárná a moc soudní jsou oddělené. Takže zatímco ukládat někomu povinnost má právo pouze moc zákonodárná, moc soudní "pouze" rozhoduje o tom, co je v souladu se zákonem a co není, a případně může - v souladu s tím zákonem - udělit trest.
V tomto případě soud rozhodoval pouze o tom, zda CHAPS je ve vztahu ke zpracování dat celostátního informačního systému jízdních řádů povinným subjektem dle zákona o svobodném přístupu k informacím.
"Řekl bych, že nikde ve strojových jízdních řádech nezjistíte správně přestupní vazby"
Rek bych, ze presne toto je soucasti dat, ktera oni ziskavaji. Nehlede na to, ze za predpokladu, ze soucasti jsou GPS souradnice zastavek, tak prohlasit, ze okoli +-100m === prestup, je zcela trivialni.
Opět se mýlíte, jak je vaším dobrým zvykem. Dopravci A je úplně jedno, že v docházkové vzdálenosti od jeho zastávky X je zastávka Y, ze které jezdí nějaké spoje dopravce B. Je mu dokonce úplně jedno i to, že spoje dopravce B jezdí ze zastávky X. Takže žádné přestupní vazby v datech nejsou. Přestupní vazby jsou vyjádřeny nanejvýš v poznámkách typu "spoj 4 vyčká v zastávce Malá Lhota, Náves spoje 7 linky 136 000 nejvýše 15 minut, pokud je úterý a mrzne". Součástí nejsou ani GPS souřadnice zastávek. A mimochodem, u těch přestupních vazeb je potřeba znát také dobu pěšího přestupu, jinak vám vyhledávač bude nabízet přestupy, které nestihne ani Usain Bolt. Přičemž tu dobu nelze odvodit jen ze vzdušné vzdálenosti dvou zastávkových označníků.
Mimochodem, pokochejte se http://tracker.geops.ch/?z=16&s=1&x=830444.3142&y=6712996.3215&l=transport
V CR to funguje taky - pro mezinarodni spoje, pro jine nemaji data. Ukazuje to polohu spoje bud z GPS, pokud je k dizpozici, nebo vypoctem podle jizdniho radu.