Máte pravdu, že databáze strojově zpracovatelných jízdních řádů firmě CHAPS nepatří, i když je spravuje. Pubtran toho potřebuje ale mnohem víc než jen JŘ, potřebuje taky funkční algoritmus pro vyhledání spojení nad množinou všech dostupných jízdních řádů, což je věc, která je naopak plně firmě CHAPS patří.
Takže i kdyby nakrásně veškeré jízdní řády byly otevřené, stejně ta aplikace bude potřebovat nějaký jiný algoritmus pro hledání cesty, který může mít podobné problémy jako teď ten seznamácký. Jediná výhoda by byla, že s otevřenými daty jízdních řádů by se pravděpodobně vytvořil i trh s takovýmito vyhledávacími enginy, zatímco teď ten jediný pořádný může mít jen CHAPS protože jen CHAPS má ta pořádná data.
A ono nepůjde jen o algoritmus. Řekl bych, že nikde ve strojových jízdních řádech nezjistíte správně přestupní vazby (například že zastávka Václavské náměstí má přímý přestup na stanici metra Můstek A), takže vývojář alternativního enginu stejně musí vložit i netriviální lidskou práci, aby takový engine byl použitelný.