No ja chapem, ze ceskym narodnym sportom je kupit si 3x do roka Chujahei za 1000 korun, ale su aj normalni ludia co kupia jeden poriadny mobil a maju 4 roky pokoj. Brat mi prave hovori, ze aj jeho Samsung Galaxy ma tepelnu ochranu a uz sa mu zapla ked nechal mobil na palubovke auta a slnko na neho prazilo.
...hm tak neviem, mam chuawei p8 lite, mam ho uz dva roky a zatial sluzi k mojej plnej spokojnosti a zatial nemam dovod ho menit. A ak ho nahodou menit budem, tak s najvacsou pravdepodobnostou tiez za chuawei, pretoze po vsetkych tych takzvanych premiovych znackach (ano, beriem, nekupoval som vlajkove lode za 800 eur) bol tento jeden z mala, ktory 2 roky fungoval bez problemov...
P.S.: este pre hnidopichov - posledny update OS som instaloval 2 mesiace dozadu (zrejme to bol uz naozaj posledny update, ale SW vo phone je relativne aktualny) ;-)
to telefony dělají, tady nejspíš došlo ke kombinace více zdrojů tepla díky tomu, že kód používal více HW subsystémů najednou (anténa, gpu, cpu atd.).
Při současném tempu vývoje a současné cenové hladině nelze čekat, že ty telefony vydrží 2 dny běžet na 100 %, s tím má problém i řada notebooků, desktopů, nejsou na takovou zátěž ani testované. Bohužel.
Pres to, takove auto by nemelo mit moznost vyvinout takovou rychlost, kterou by nebylo schopno ubrzdit a brzdy by mu upadly. To je proste blbost.
Na druhou stranu vezmeme si priklad z klasickych distributoru energie. Kdyz cely blok zapne sporaky, tak to vyleti na cele ulici nekde u trafa protoze i kdyz distributor slibuje vsem 25A, neni schopen utahnout soubehy, Problem je ze si za to lidi plati. Tak jako WTF. Me se to taky nelibi ze platim a dostavam HW ktery neni schopen zvladnout to co se pise. 100pct vyuziti vykonu CPU vcetne vsech HW subsystemu trvale beru nejmene tak ze by se zajednak mela stihat dobijet baterie, nebo alespon se nevybijet, pokud se jedna o mobil a o prehrati se vubec nebavim. Takovy HW je v konceptu spatny uz tim, ze takovou zatez proste nevydrzi ac je ji schopen. A to je blbe taky.
ono to máš asi ze vším, s internetem, s domácí tiskárnou, s nepromokavou bundou. Vše je stavěný na racionální spotřebu/využití a dlouhodobé přetěžování to nezvládá, to je za mě to pověstné kurvítko, máme ale vše co chceme, vše stojí pakatel. Pořád existují telefony, které vydrží 100 % zatížení, tiskárny, které mohou tisknout celý měsíc v kuse, bundy, které nepromoknout za celou noc, ale už to nestojí pár tisícovek.
Krom toho tenhle případ je ještě trochu jiný, nafoukla se jim baterie, to spíš vypadá na konstrukční vadu než na neschopnost ustát zátěž. Samsung měl s bateriemi poslední dobou velké problémy.
"Pres to, takove auto by nemelo mit moznost vyvinout takovou rychlost, kterou by nebylo schopno ubrzdit a brzdy by mu upadly. To je proste blbost."
Videl jste nekdy nakladak jedouci z kopce a dedikovane dopravne znaceni pro brzdeni motorem ? :) Prave proto, ze to vozidlo nema brzdy, jez ho jsou schopni ubrzdit.
Videl jste nekdy nakladak jedouci z kopce a dedikovane dopravne znaceni pro brzdeni motorem ? :) Prave proto, ze to vozidlo nema brzdy, jez ho jsou schopni ubrzdit.
Ale blbost, ty brzdy ho ubrzdi a to z jakekoliv rychlosti, ktere ten kral dokaze dosahnout bez toho, ze by vypadl ze silnice. Ale nedokazou ho brzdit celou streku z dvacetikilometroveho kopce. Po par kilakach se tak rozhavi, ze budou svitit jak halogenka a jednoduse shori. Brzdy jsou stavene na brzdeni, ne na dlouhodobe pribrzdovani.
Brzdy tak snadno neshoří, ale při určité teplotě prostě přestanou brzdit. Což je obvykle docela zásadní problém.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade
Pokud je chcete spálit, tak je musíte opakovaně a dlouhodobě dostat na hranici té teploty. Proto se to snáze povede při popojíždění v koloně, než při sjezdu kopce.
Brzdy tak snadno neshoří, ale při určité teplotě prostě přestanou brzdit.
V hydraulickych brzdach se zacne varit kapalina. Ale nakladak nejspis bude mit brzdy pneumaticke a riziko, ze se v nich zacne varit vzduch bude asi docela zanedbatelne. A tam si dokazu vyhoreni brzd docela zive predstavit. Upali se desticky a pak uz to jiskri ocel na ocel a budto to uplne dojiskri, az nebude cim jiskrit nebo se to kousne.
Ano, u nas to meraju.
"Predpísaná minimálna teplota varu brzdovej kvapaliny pri kontrole na STK je 155 °C. Ako vážna chyba sa však hodnotí až teplota varu nižšia ako 140 °C, dôsledkom je opäť obmedzenie technickej spôsobilosti vozidla na štvrť roka. Podobne sa posudzuje prítomnosť nečistôt v brzdovej kvapaline,."
www.rybiansky.szm.com/stk.pdf
"s tím má problém i řada notebooků, desktopů, nejsou na takovou zátěž ani testované"
Tak Furmark je pro desktopy stále poměrně oblíbený a standardní nástroj. Přeci jen se v takovém PC může plno věcí udělat špatně, takže drtivá většina firem a lidí, co staví desktopová PC, tohle testuje.
Notebooky co vím se také testují, zda se vůbec uchladí a jak horký vzduch z nich pak jde. Ale tam už bych za nějakou exotickou produkci ruku do ohně nedával.