Od ledna budeme mit leda velke prd.
Protoze zakon dava jen zelenou ze to tak byt muze. Ale aby to tak bylo, je treba mit i technickou platformu pro drzeni a overovani dokladu u ktere bude jistota ze vyhovuje alespon zakonym narizenim.
To v lednu URCITE nebude. A co me desi nejvic ze kazda zeme bude mit but uplne vlastni reseni, nebo alespon nejake lokalni specifika. Jinak receno pokud ceske eDoklady nedokaze overit treba francouzky policista, je to jen nova verze Babylonske veze.
Já těžko, já smartphone nemám a nechci. Ale můj příspěvek byl o tom, že vůbec nejde o to, jestli to teď jde využít i ve Francii. Chtěl jsem jím říct, že opravdu nevidím jediný důvod, proč to u nás nezavést už teď jen kvůli tomu, že většina evropských zemí to ještě nemá, a čekat potupně, až to budou mít skoro všichni, než se konečně rozhoupáme také.
Ono to přece nebude tak, že by ten, kdo "občanku ve smartphonu" bude chtít, musel povinně odevzdat tu plastovou (a pro jistotu i pas). Já po sousedních zemích jezdím jen s občankou, ale když jedu někam, kde s ní nevystačím, tak si holt vezmu pas (a někdy i tam, kde bych s ní vystačil). Předpokládám, že uživatel eDokladů bude při cestě do ciziny postupovat stejně. Skutečnost, že se "občankou ve smartphonu" nelze (zatím) prokázat ve Francii, ji ani zdaleka nedělá bezcennou nebo zbytečnou, většina našich občanů přeci jen tráví víc času v ČR než ve Francii.
Jenze to neni zadny evropsky system, je to opet nas pisecek, ktery se nasledne bude delat od nuly.
Ne, nebude se nic dělat od nuly a nic splachovat do kanálu, pouze se už existujícíc systém upraví tak, aby byl s tím jednotným evropským (až bude existovat) kompatibilní. Kdybyste si místo spekulací něco k problematice přečetl, věděl byste, že se s tím dopředu počítá.
jj, viz trebas ETCS ... ze? V tom sme prvni, a nejspis i navzdy zustaneme ... a jak skvele to funguje se uz par dnu presvedcuji v provozu platici zakaznici ... treba tak, ze jejich vlak nedojede do cile, nebo projistotu nevyjede vubec. Tak hlavne ze to bude stat jen 50G (tedy teoreticky, prakticky to bude nejmin dvojnasobek), kdo by takovy drobny resil zejo.
V zavadeni ETCS prvni rozhodne nejsme. V zahranici najdete dost trati, ktere maji "nase" ETCS L2 podstatne delsi dobu. A jinak samozrejme... podle Vasi logiky by bylo zjevne nejlepsi zustat maximalne u ustrednich zamku, veksle hazet hezky rucne - a u toho doufat, ze vam masinfira neprehledne nejakou navest zakazujici jizdu, signalizovanou hezky praporem, jak za starych dobrych casu ve stoleti pary :D
Neni to zavod. Na druhou stranu se objevuji signaly, ze to jednotne evropske reseni muze nabrat zpozdeni. To byste ve vysledku mohl cekat jak na rychlodrahu z Prahy do Kladna pres letiste... to se resi uz od roku 1993 a stale neni, stale neni... ;-)
Svete div se, porad je nekde potreba treba i ridicsky prukaz dle Zenevske (modelovy rok 1949), pripadne Videnske umluvy (modelovy rok 1968) a s nasi plastovou kartickou si muzete maximalne tak oskrabat okno u auta... presneji muzete mit pomerne slusne problemy, pokud se budete ohanet jen tim kusem plastu, co mate v penezence bezne... :-) Ostatne ani klasicka obcanka vam neotevre dvere vsude a ten pas (rozmerove vetsi) si proste poridit musite... ba co hur, nekdy i vizum do nej :-) To, ze nektere doklady jakztakz mame sjednocene v ramci EU fakt neznamena, ze funguji univerzalne vsude. A ta hruza, ze spousta dalsich dokladu vypada v kazdem state jinak... treba i ten nas zivnostak, ze? :-)
Perlička - v USA se mě při kontrole policista ptal zda si jsem jistý zda ta "papírová velká knížka" jako řidičák u nich opravdu platí. Odpověděl jsem mu, že si jsem jistý, protože to v roce 1949 USA podepsali a ten formát tedy vychází z té doby. Zjevně to viděl prvně. Na druhou stranu byl to jeden z 5 policajtů co mě za dobu pobytu stavěl. Zbytek s tím problém neměl.