Softbank plánuje měnit hlas naštvaných zákazníků pomocí AI

21. 6. 2024

Sdílet

Shutterstock.com: pozor, naštvaný, útok, nahlas Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Japonský telekomunikační gigant Softbank, který je mimochodem je stále vlastníkem ARM, plánuje pomocí AI měnit hlas naštvaných zákazníků, aby zněl klidněji. Technologii nazývají „emotion canceling“ zřejmě podle vzoru noise canceling.

Nová technologie by měla snížit psychické zatížení pracovníků v call centrech. AI bude měnit v reálném čase výšku hlasu a byla natrénována na hlasech desíti japonských herců, kteří četli sto frází s různými emocemi včetně křičení a obviňujícího tónu. Nová technologie nemá měnit slova a má ponechat malou část emocí, která pomůže operátorovi vyhodnotit emoční stav volajícího.

(zdroj: arstechnica)

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

První linux nainstaloval kolem roku 1994 a u něj zůstal. Později vystudoval fyziku a získal doktorát.