Mi nějak nesedí to "zdůvodnění":
V předchozích letech se exponenciálně rozrostl legální trh s kreativním obsahem, když ...
Tak protože z toho mám čím dál větší love, tak o to víc půjdeme po těch zlých, škaredých pirátech?
Pochopil bych, kdyby si stěžovali, jak jim to díky těm pirátům všecko upadá do ...
Ten argument jen přiznává, že distributoři zaspali: dřív byl fakt problém něco legálně digitálně sehnat, tak se lidi naučili stahovat kde se dalo. Nyní už se prý mohou diváci přeorientovat na placení.
Jako potencionáln zákazník bych tedy raději viděl "Asociaci pro mezinárodní sjednocení autorských práv", aby nebyla nabídka v každé zemi diametrálně odlišná...
jinak receno "kde kdo naucil lidi stahovat digitalne v dobach kdy distrivutori mavali plackama" a misto aby byli radi ze jim to nekdo zadarmo pripravil, jak podvedomi a navyk u zakazniky co to tahaji online, tak komprimacni nastroje, kodeky a vubec cely ekosystem kolem digitalnich medii... tak proti tomu trapne bojujou, misto toho aby podekovali a nabidli lidem nejakou pridanou hodnotu za placeny obsah...
Platím si rodinné předplatné Spotify, a to i přesto, že hudbu zas tolik neposloucháme, ale prostě je to tak pohodlné pustit si něco, když zrovna má člověk chuť a nic neřešit, že to za tu pohodu stojí. Platil jsem si VPSku a Netflix, a pak mi to s velkou slávou zařízli, a geolokální obsah pro CZ brutálně zkrouhli, tak jsem to předplatné zrušil.
Byl bych ochotný si platit jednu službu alá Spotify, ale aby to zařízlo pirátství, tak:
0) služba si musí strčit nějakou stupidní geoblokaci za klobouk
1) bych chtěl i obsah nezávislých tvůrců (ve velkém), prostě aby to nebyl jen mainstream. Opravdu nemám v dnešní době chuť obíhat "trafiky" a shánět starší kousky, aby se to pak doma někde válelo.
2) bych chtěl i cizojazyčný obsah s možností dohrát si vlastní komunitní titulky. Občas bych se rád kouknul na nějaké starší anime v originálním znění a s anglickými titulky, a v podstatě není šance to udělat eticky. U hudby je to vcelku jedno, protože její konzumace nepředpokládá nutně porozumění textu.
3) tvorba pro děti - platí to samé, a nakonec je jednodušší si to v KODI pustit z Youtube...
Nepotřebuji každý jednotlivý film vlastnit, jen na to většinu času padá prach (kromě řekněme raritních kousků typu Tonari no Totoro dovezeného z Japonska - kupodivu to dětem nevadí), ale chtěl bych mít jednoduchou možnost si jej přehrát.
Jo, a vyloženě mne rozčiluje, když zakoupená DVD před přehráváním přehrajou povinnou reklamu, která se nedá přeskočit. Zvlášt u dětských DVD je to naprostý hnus.
A co takhle to stahování za nějaký rozumný poplatek prostě zlegalizovat? Osobně by člověk za stažení filmu nějakých třeba $10 rád dal. Takhle si ho stáhne stejně, jenom peníz od něj uvidí stahovací server a ne vydavatel. Navíc si to v ČR stáhne bez konfliktu se zákonem, když to nikam dál nešíří.
Ono totiž nejde o to, že bych za to nechtěl zaplatit. Jde o to, že se nechci matlat s výpadky připojení, DRM, kompatibilitou s tím jediným "správným" OS, nebo dokonce s manipulací s nějakými stříbrnými kotoučky, které mi nejdřív musí přijít poštou, nebo pro ně musím někam dojít... Prostě chci mít prosté .mkv, které si pustím jak potřebuji.
Ono se obecně vydavatelé skoro brání tomu, aby jim to zaplatit šlo. Chtěl jsem si třeba (vlastně hlavně kvůli GoT) udělat předplatné na HBO Go... Ale ouha, ono to vlastně pořádně nejde. Musel bych si objednat nějakou "televizi", kde je to v rámci nějakých balíčků, o které nemám vůbec zájem. Takže násobně dráž, než by bylo napřímo pro HBO. A, ostatně, nechci vstupovat do obchodního vztahu s nějakou třetí stranou, o jejíž služby vlastně zájem nemám. Zkoušel jsem Netflix, jednak je tam houby obsah (zkoušel jsem to poté, co jsem si řekl, že bych rád znovu podíval na Excalibur, který tam ale zrovna, jak se ukázalo, není) a jednak mi to běželo v nějakém asi tak VGA rozlišení a zaboha se to nenechalo přesvědčit na neco lepšího. O tom, že to ještě nedávno nechtělo běžet na ničem jiném než obludném Silverlightu ani nemluvím. Prostě mi přijde, že člověku, který by jim i rád nějak rozumně zaplatil, kladou do cesty spoustu zbytečných překážek.
Přesně jak říkáte, stejně jako pan Surý výše. Pirátství je naprosto přirozená reakce spotřebitelů na distribuční model, který očividně znevýhodňuje všechny, kromě pirátů a absolutně nejlepší na něm je, že veškerá snaha distributorů o jeho udržení jen čím dál víc šikanuje všechny poctivce, aniž by třeba jen zanedbatelně omezovala pirátství. Naopak neustále přidávají další a další výborné důvody k jeho pokračování a šíření.
Zašli tak daleko, že je kompromitace DRM a podobným svinstvem pro spoustu uživatelů důvodem neustále rostoucí nedůvěry nebo odporu k veškerým proprietárním technologiím i jejich dodavatelům.
https://xkcd.com/488 - "I spent more time trying to get an audible.com audio book playing than it took to listen to the book. I have lost every other piece of DRM-locked music I have paid for."
https://xkcd.com/129 - "If you think the purveyors of DRM simply want to protect artists, check out chapters 13 and 14 in Free Culture, by Lawrence Lessig. Their goal is the elimination of all culture they don't control."
https://xkcd.com/86
třeba jen proto, že ten obsah patří někomu jinému a on má právo za něj chtít zaplatit?
OSA jsou svině, když jim člověk slušně zavolá, že to snad s tou fakturou na stovky tisíc za dovezené servery nemyslí vážně, řeknou, že za to nemohou, že to tak nařizuje zákon. Teď je několik rozjetých soudních sporů, ale bojím se, že u žádného to nebudou chtít dotáhnout do konce. Jednání s nimi je obecně plný absurdit, chtějí třeba poslat seznam souborů, které jsou na jednotlivých discích podle jejich čísla, což u disků v raidu pro velké databáze bez běžného FS je trochu technický oříšek.
Znám lidi, kteří od tuším od OSA dostávají gáži z užívání děl, která napsal jejich otec. Jsou to velmi slušní lidé, dělají pro hudbu (v tomto případě) co můžou a obecně si nežijou nějak na vysoké noze. Na druhou stranu vidím, kolik peněz jde OSA ze všech médií co se prodají a je mi z toho špatně. Opravdu je ten systém "koupil sis harddisk, radši zaplať, protože co kdybys kradl autorský obsah" postavený na hlavu. OSA se na jeho ustavení silně podílela, pokud vím... Je to tak silně v jejich zájmu, až to bolí.
Je taky pravda, že hodně menších umělců má co dělat, aby se uživili, zatím co v jiném oboru se i s daleko menším nasazením, bez drahých nástrojů na které si někteří musí půjčit obrovské sumy, atd. dají vydělat daleko větší peníze resp. se za normálních podmínek dá vydělat na uživení rodiny.
Můžeme to taky srovnat s Německem, kde jsou podmínky pro umělce celkově razantně příznivější, ale za to, že to v Česku je, tak jak to je, si můžeme sami. Němci nejsou v ničem tak zásadně lepší než mi, možná se víc řídí pravidly (aspoň navenek). I taková uklízečka nemusí otáčet v Německu každé euro v dlani a přemýšlet, jestli si může dovolit věci jako lístek na autobus k rodičům...
Nekoupíte.
1. Ze zvyku budete stahovat tak jako dosud.
2. To, co chcete, se obvykle koupit nedá. Distributoři z nějakého důvodu nechtějí, abyste si kupoval to co chcete, ale abyste kupoval to, co mají.
3. I když to koupíte, tak vás to bude buzerovat a omezovat. Člověk po pár minutách sledování varování před pirátstvím prostě ztratí trpělivost a jde to stáhnout z torrentu.
4. Nekoupíte, i když chcete - najdete to album v mp3 (Amazon.com) a nejde to, protože nemáte americkou kreditku. Najdete to na Amazon.de a nejde to, protože nejste z Německa, Rakouska nebo Švýcarska.
Nakonec to stáhnete odněkud a otázka je, jestli to budete zkoušet koupit i příště, nebo to rovnou stáhnete.
Ziju v americe a stahuji pomerne casto. Obcas mi prijde vyhruzny mail ze "sdilim neco nelegalniho". Ovsem vzdy to prijde kdyz stahuju neco co je nove. Stare klasiky mam nasdilene treba i mesice a nikdo nic nerika. Takze jestli to zustane takhle, tak mi nevadi ze budou skenovat moje IP casteji....
Hlavní problém, proč společnosti nemají vyšší zisky, je takzvaná svoboda. Jakmile budou lidi žít v organizovaných táborech, bez možnosti svévolného opuštění, pod systematickým dohledem (a korporace by už dnes takový dozor zvládly zajistit), všechny problémy odpadnou. Je třeba lidi motivovat, aby hlídali jeden druhého a milovali své korporace, kteřé jediné jsou zárukou řádného fungování správné společnosti. Lidé se budou moci soustředit na práci, odpadnou starosti s obezitou díky přídělům jídla, a s trávením volného času, protože ho veškerý spotřebují spánkem.
"Mezi členy patří velká jména jako Amazon ...
Na celém světě existuje více než 480 online služeb, které dovolují zákazníkům sledovat filmy a televizní programy na přání."
Teorie pěkná. Ještě teď mám v živé paměti, jak před rokem zavalily "český internet" návody, jak obejít geoblokaci Amazonu kvůli sledování The Grand Tour produkující původní tým Top Gear právě tam. Tolik k praxi.
Když jako hudba, tak jako hudba. Platit za tzv. "obsah" jsem ochotný za těch samých podmínek, jako u hudby, to jest:
1) Možnost si STÁHNOUT zakoupený kousek, kompletně a normálně přes HTTP, v nějakém standardním formátu. Žádný streamimg, žádné DRM, žádné proprietární klienty nebo přehrávače, prostě si stáhnout celý film, uložit si ho na svůj vlastní harddisk a moct se na něj dívat kdy chci, kde chci a kolikrát chci, aniž by v tom prodejce nadále jakkoli figuroval.
2) Jednorázové platby za jeden kus, žádné předplatné, žádný bundling, žádné kredity apod.
3) Prodejce musí být ochotný vůbec prodávat. Kolikrát jsem se snažil něco koupit ale narazil jsem s tím, že to v mé zemi "není disponibilní".
Jinak řečeno, prodejci si musí uvědomit, že torrent tu je a bude a možnost si stáhnout cokoli, kdykoli a zadarmo je norma, kterou uživatelé považují za holé minimum. Kdo chce si nechat platit, musí nabízet něco navíc, aby vůbec stálo za to se o něj zajímat. Řada hudebních online obchodů tohle dneska umí (tím samozřejmě nemyslím Spotify), ale jestli Sony a spol něčeho podobného budou vůbec někdy schopní, to teda nevím.