Autor srovnani je lama ktera, pouziva PlayOnLinux, jede ve windowed rezimu se zaplou kompozici. Pak se vysledkum nemuze divit. Sam dane patche pouzivam, narust vykonu mam nekde okolo +/- 60%. Je treba provest i zmenu v regeditu, pridat renderer direktivu a hodit vykreslovani do fbo. Dle jeho vyjadreni nic takoveho nedelal, i na kompilaci potreboval poradit. Sorry, ale od takoveho 'profesionala' srovnani nema zadnou hodnotu.
Co se uprav registru tyce, pouzijte oblibeny textovy editor, a otevrete soubor ~/.wine/user.reg
Pod vetev "\\Software\\Wine\\Debug\\
(tedy pod tuto sekci) pridejte toto:
[Software\\Wine\\Direct3D] 1379108924
"DirectDrawRenderer"="opengl"
"Multisampling"="disabled"
"OffscreenRenderingMode"="pbuffer"
"PixelShaderMode"="enabled"
"RenderTargetLockMode"="readtex"
"StrictDrawOrdering"="disabled"
"UseGLSL"="enabled"
"VertexShaderMode"="hardware"
"VertexShaders"="hardware"
"VideoMemorySize"="512"
(Velikost VRAM upravte dle vlastni velikosti RAM vasi 3D karty)
Lze si hrat i s hodnotami Multisampling (enabled/disabled) a OffscreenRenderingMode podle toho zda mate gpu intel/ati/nvidia, vice najdete na wiki (vysvetleni co vlastne delaji)
Toto nastaveni lze provest i ve vasem WM, staci volat prikaz regedit, a ve vetvi Co se uprav registru tyce, pouzijte oblibeny textovy editor, a otevrete soubor ~/.wine/user.reg
Pod vetev "\\Software\\Wine\\Debug\\
(tedy pod tuto sekci) pridejte toto:
[Software\\Wine\\Direct3D] 1379108924
"DirectDrawRenderer"="opengl"
"Multisampling"="disabled"
"OffscreenRenderingMode"="pbuffer"
"PixelShaderMode"="enabled"
"RenderTargetLockMode"="readtex"
"StrictDrawOrdering"="disabled"
"UseGLSL"="enabled"
"VertexShaderMode"="hardware"
"VertexShaders"="hardware"
"VideoMemorySize"="512"
(Velikost VRAM upravte dle vlastni velikosti RAM vasi 3D karty)
Lze si hrat i s hodnotami Multisampling (enabled/disabled) a OffscreenRenderingMode podle toho zda mate gpu intel/ati/nvidia, vice najdete na wiki (vysvetleni co vlastne delaji)
Tyto hodnoty lze zanest i v grafickem editoru registru (regedit), a to sice vytvorenim klice
HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D, a doplnenim patricnych retezovych hodnot.
Dale pres winetricks nainstalujeme d3dx9, d3dx10 a d3dx11 ('winetricks d3dx9, d3dx10 a d3dx11').
v patricnem controlcenter (u intelu je to systemovy panel - tj systemsettings v pripade KDE, nvidia ma nvidia-settings a ati ma rovnez svou app - zapnete v-sync. V nastaveni efektu povolte potlaceni kompozice v pripade aplikaci na celou obrazovku.
v aplikaci winecfg zapnete zachytavani mysi v celoobrazovem rezimu, Windows verzi nastavit na Win7.
Hry by mely bezet. V nastaveni detailu bych pak vypl nektere typy stinovani, to chce odzkouset. Kazda hra ma nastaveni detailu delany jinak.
co se wine tyce, muze byt klidne z distribucniho balicku, neni treba nic kompilovat.
Na jednu stranu je rozhořčení oprávněné. Takhle lamařsky to přece nejde dělat. Jak bychom k tomu přišli, že? :-)
Na stranu druhou je právě tohle ona koule na noze, která brání Linuxu se prosadit. Pokud máme porazit dominanci M$, tak musí Linux umět pouštět EXE bez složitých úprav a to stejně dobře (nebo lépe) jako je umí spustit Windows. Pokud už se musím hrabat v regeditu a jinde, tak moc lidí na Linux nepřitáhneme. Doba, kdy jsme na MS-DOSu ručně upravovali konfiguráky abychom si zahráli vysněnou hru je ta tam.
A zrovna Wine je killer aplikace, která je pro porážku M$ důležitá, klíčová, ne-li přímo nejdůležitější. Sebrat M$ monopol na EXE by znamenalo zásadní vyrovnání poměru sil na bojišti. A grafické nadstavby Play-On-Linux, Winetrics nebo Wibom jsou v tomto stejně důležité jako samotný Wine.
Myslim ze se pletes. Windowsy taktez neumoznuji spoustet linux aplikace zcela jednoduse.
Beru wine jako takove plus, zbytek zaridi trh. Staci se podivat na stoupajici oblibu GNU/Linux u vyvojaru, takze o hry jiz brzy vubec nebude nouze. Nejen Valve se v tomto smeru dost cini.
Linux sam, resp nejoblibenejsi distribuce prikazovy radek prakticky nepotrebuji, alespon z pohledu bezneho uzivatele.
Wine je v tomto smeru sveho druhu cizoroda latka.
>> "Myslim ze se pletes. Windowsy taktez neumoznuji spoustet linux aplikace zcela jednoduse."
Nativní linuxové aplikace není nutné na Windows spouštět. Naprostá většina "linuxových" aplikací je udělaná dostatečně inteligentně a přenositelně, aby se s určitými úpravami dala portovat na Win32 platformu. A otevřený kód tomu jen napomáhá. Takže Windows nemusí spouštět aplikace z Linuxu. A proč by taky měl, když prakticky pro všechno má alternativu?
Obráceně to ovšem nejde. Zkuste přesvědčit Adobe, AutoCAD nebo některé z dalších velkých hráčů aby udělali verze pro Linux. Navíc řada firem používá i jednoduché aplikace, které jsou ovšem staré 10 a někdy i více let a "nějak" běží i na současných Win systémech.
Jediný způsob jak sesadit M$ je sebrat mu monopol na Win32 API. To je alfa a omega celého boje. Pro porážku M$ za současné situace je třeba se "vlomit" do Win32 rozhraní... anebo budeme muset čekat ještě DLOUHOU řadu let, než se Windows (snad) stanou okrajovou věcí a všechno bude v cloudu a my budeme mít jen jednoduché klienty připojené k Velkému Bratrovi... i když já se téhle cloudové doby nechci dožít.
Zdaleka ne vsechny, jen ty mainstrem, coz je dano tim, ze linux je skutecny OS a tak zavisi na knihovnach, ktere sraci dat do OS a aplikace lze prelozit ... coz windows neumi, nemaji free knihovny a prenositelne API.
Jsou zavisli na wi32api a na archytekture, treba na itainum2 je zaklad systemu emulator x86 ... proc tam je? ... protoze by kupa veci vubec nebezela ;-))