Jen aby za pár let ještě bylo na světě taky šest hráčů na windows 9, kterým bude rozesílat letenky nejspíš pan LO s podpisem přímo od Mr. Ballmera aby přijeli. Když nyní Valve konečně udělali první krok k počítači/herní konzoli nezávislé na jednom výrobci s nezávislým, svobodným OS, který nemusí stát nic, tak to je rozhodně pozitivní posun. A kdo se tomuto přínosu směje, je buď hlupák, nebo za to bere mzdu.
V oblasti Android/ Windows mobile se situace taky zrovna nevyvíjí podle představ marketingových mágů Microsoftu a myslím si, že zejména hry drží velkou většinu domácích uživatelů u windows. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet až tato překážka padne alespoň částečně svobodné volbě... Minimálně Valve může dojit penízky ze dvou zdrojů.
Jinak souhlasím s Redi.
Já jsem rozhodně nikoho neosočil ze lži. Jen jsem naznačil, že mávat s čísly z Humble není dobrý nápad, protože ty čísla nejsou nijak slavné. Že hraje v Linuxu jen šest lidí vyvrací určitě i oněch 10 000 členů Beta testu na Steamu.
Jako neberte to zle, jsem Linuxák 8 let a Linux používám jako výhradní systém jak v práci, tak doma. Ale někteří si prostě při obhajobě svého oblíbeného OS nevidí do huby, a to mě štve, protože z nás, Linuxáků, dělají obecně akorát fanatiky, navíc v tomto případě hloupé, protože čísla z Humble opravdu nikterak úžasné nejsou.
"Já jsem rozhodně nikoho neosočil ze lži."
Pokud rooobertek napise: "čísla z humblebundle hovoria niečo iné"
a vy reagujete: "Čísla z humble neříkají vůbec nic, tak se na to všichni prosím pořád neodvolávejte"
tak IMO tvrdite, ze rooobertek nema pravdu (jinymy slovy, ze lze).
To je jediny duvod, proc jsem na vas puvodne reagoval. Abych toto vase tvrzeni vyvratil. Zbytek vaseho prizpevku je pro me irelevantni.
Musim povedat, ze s tym sa neda vobec suhlasit.
Neviem preco vychadzas z pocitu, ze neexistuje dualboot a ze linuxaci su odkazani na to co niekto vytvori pre linux. Ani sa nebudeme bavit o tom, ze to nie je pravda. Mimo to tituly v Humble nie su "len tak neco" ale velka vacsina z nich su naozaj kvalitne veci.
Takze ci chces, ci nie, cisla z Humble vypovednu hodnotu maju a nie taku ako si sa snazil ukazat.
Linuxáci dostali po letech pár starších nezávislých her, kterých se za minimální cenu prodalo pár set tisíc kousků. Vývojáři áčkových titulů mají ale jiné cíle. Například GTA IV se prodávalo za daleko vyšší cenu, a prodalo se 22M kusů. Max Payne 3 se prodaly 3M kusů jen za první týden.
Jasně :)
1% uživatelů desktopu (tedy užibatelé Linuxu) by přineslo 1% tržeb navíc, kdyby kupovali hry stejně často a za stejné ceny, jako uživatelé Windows. Aby na tom firma neprodělala, musely by náklady na podporu Linuxu (vývoj, support) být nižší než 1% současných nákladů. Co si o těch číslech myslíte vy?
Nějak jsem toho moc nenašel. Jenom nějaké vágní prohlášení, že verze pro Linux je prý úspěch. Ale sám víte, že jedno spadlé letadlo jaro nedělá.
BTW přijde mi zajímavé, že řada lidí provozuje hru pod Linuxem... ve verzi pro Windows pod Wine. Údajně je to tak rychlejší, než při použití nativní aplikace pro Linux.
Jo aha, vy jste se ptal po zdroji, nikoliv po omáčce :). Našel jsem na pár fórech stížnosti uživatelů linuxové verze.
http://forums.heroesofnewerth.com/showthread.php?320169-The-windows-clind-more-advance-in-graphik-Quality-Why&p=14164313#post14164313
http://phoronix.com/forums/showthread.php?26130-S2-Games-Calls-Their-HoN-Linux-Port-A-Big-Success
Takže k mým číslům nic neřeknete, jiná nemáte, ale jasně víte, jak se vlastně věci mají :D. Říká vám něco "přání je otcem myšlenky"?
Věřte nebo ne, ale port na Linux se dá vytvořit s 0% nákladů navíc.
Stačí hru vyvíjet multiplatformě a je to. Navíc můžete připočítat 15% uživatelů Mac OS X. A máte zadarmo o 16% větší zisk. To je objev co?
P.S. Hlavně se nesmíte naučit pouze Mrkvosoftí programovací vendor-lock-shity, pak se holt těžko programuje multiplatformě.
P.P.S. Např. multiplatformní knihovna SDL již existuje i pro Androida!
Vy dokážete člověka rozesmát, zřejmě jste nikdy nenapsal nic nad 100 řádek kódu. Multiplatformní vývoj je velmi náročný. Musíte se omezit na funkce dostupné na všech cílových platformách, vypořádat se s rozdíly v těch společných funkcích, a všechno ostatní si řešit ve vlastní režii. Navíc jste elegantně opomenul optimalizaci, testování a podporu pro každou platformu, což rozhodně není zdarma.
Jo, SDL to je super věc. Současná verze umí dokonce DirectX 7, s tím určitě uděláte něco takového:
http://www.youtube.com/watch?v=1KKgQdq_PRo
http://www.youtube.com/watch?v=Y0ffBZI5PpM