Názor k článku
T-Mobile řeší v USA únik dat o desítkách milionů zákazníků od Miroslav Šilhavý - @Poleno Právě já nesouhlasím s tím, že hmotná škoda...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2021 13:26

    Miroslav Šilhavý

    @Poleno

    Právě já nesouhlasím s tím, že hmotná škoda je to hlavní měřítko. Přímá škoda vzniklá jednomu zákazníkovi je bagatelní. Daleko větší škodou je zásah do soukromí. Nemám potřebu, aby se díky úniku dat někdo dozvěděl s kým obchoduji (a mnohdy tím zjistil, co a kde kupuji.) V takových případech se dá škoda špatně vyčíslit, přesto je existentní.

    Prevencí před všemi druhy škod z úniku dat je vytvořit prostředí, ve kterém se málokomu vyplatí data vůbec sbírat, a když už ano, tak by měl mít motivaci je opravdu velmi dobře izolovat a chránit.