Není potřeba stanovovat marži. Stačí aby existoval otevřený trh a marži už stanoví sám.
Otevřený trh existuje. Můžete pořídit iPhone nebo Android. Můžete pořídit i telefon, který není napojený na žádný store.
Apple a Google investují miliardy a stanovují pravidla. Je na každém vendorovi, jestli najde životaschopný obchodní model přes jejich obchody, nebo mimo ně. Pokud by to nevydělávalo vendorům na storu, nevydělal by ani Apple, ani Google (a marže by šly dolů, nebo by platforma zanikla). Jenže marže jsou nastaveny tak, aby se to ještě některým vyplatilo. Z pohledu provozovatele platformy nejde o to mít maximum aplikací v obchodě, ale realizovat nejvyšší možný zisk.
Pokud se bude Telegram přetahovat s ostatními konkurenčními programy, bude ve storu konkurence. Ale nepřinese to v globálu o moc víc peněz. Proč by tedy podporovali nesmyslně širokou konkurenci v rámci obchodu?