Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Třetina českých e-shopů má bezpečnostní problémy od Miroslav Šilhavý - objednávka na eshopu se po přenosu do dalšího...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 1. 2020 19:56

    Miroslav Šilhavý

    objednávka na eshopu se po přenosu do dalšího systému očistí od doručovacích údajů a eshop je bude volat zpět pokaždé, kdy zákazník vleze do historie

    Nic Vám nebrání mít zákaznickou zónu, kde uvidíte objednávky i historii, ale nemusí tam být jediný údaj o zákazníkovi. Třeba zákazníci, co vždy vyzvedávají zboží osobně. Dokonce Vám nic nebrání nabídnout zákazníkovi i uchovávání údajů, pokud o to stojí a dokud o to stojí.

    A za rok bude chtít ten dotyčný zákazník zboží reklamovat.

    K reklamaci potřebujete na účtence mít jméno? Já tedy v obchodech reklamuji s obyčejným paragonem a není na překážku, že tam jméno není. E-shop pro vyřízení reklamace taky nepotřebuje vidět doklad se jménem - ostatně v praxi často eshopy řeší reklamaci s účtenkou na jiné jméno (dary, prodané zboží, ...).

    Nebo co když řidič doručovací služby zdrhne s dobírkovným nebo zákazník odvolá platbu kartou, jak budete řešit tohle, když ani nevíte, kdo zboží kupoval?

    Řidič doručovací služby je problém té doručovací služby. Oni od vás převzali k přepravě balík na dobírku a musí Vám vrátit buďto balík, nebo poslat doběrečné. Jakou roli v tom hrají údaje o zákazníkovi?

    V kamenném krámě vracíte peníze zákazníkovi, o kterém taky nevíte zhola nic. Prostě přijde vrátit zboží a vy mu dáte peníze (nebo pošlete na kartu). Pokud je to potřeba pro doklad o převzetí peněz (kvitanci), mohou být tyto údaje jen na tom dokladu, ale nemusíte už k tomu mít párovaný doklad o koupi (příklad: v Hornbachu vracím zboží. Na vratku chtějí znát moje jméno - aby věděli, komu vydali peníze. Ale vůbec netuší, jestli jsem to já, kdo zboží kupoval - není to totiž k ničemu).

    Bohužel e-shopy historicky vymýšleli a dodnes vymýšlejí ajťáci, kteří mají rádi vše propojitelné, kategorizovatelné, a vůbec je nenapadne, že to často není potřeba. Viz Vaše příklady, které mají v reálném (ne-digitálním) světě svoje analogie, které fungují zcela jinak.

    30. 1. 2020, 20:00 editováno autorem komentáře