Podpora triple bufferingu v GNOME se teprve nedávno narodila a už ji možná čeká razantní přepsání architektury. Důvod je jednoduchý: nedobrá kompatibilita řešení triple bufferingu v GNOME s ovladači Nvidia a z toho plynoucí bídný výkon GNOME na GeForce. Stát by se tak mělo už s GNOME 48 a nově navržený kód by ve výsledku měl pomoci i dalším obdobným ovladačům mimo jádro.
Vzájemnou „nekompatibilitu“ analyzoval Daniel van Vugt z Canonicalu, který dospěl k onomu zjištění: triple buffering v GNOME je navržen s ohledem na klasickou Mesa architekturu ovladačů a Nvidia u svého uzavřeného ovladače používá jiný koncept. Pokud tedy Nvidia nepřijde s architektonicky novým ovladačem, bude se muset přizpůsobit GNOME. V tuto chvíli není jisté, jakou cestou se řešení vydá a optikou Ubuntu ani to, zdali se vše stihne pro Ubuntu 25.04.