Na podpoře dynamického tripple bufferingu se v rámci GNOME pracuje už mnoho měsíců a ze začátku tohoto měsíce víme, že jde vše na dobré cestě a například s integrovanými GPU umožní tato věc přejít z 30fps na 60fps vykreslování GUI. Podobné nyní začíná implementovat KDE v rámci svého kompozitoru KWin, ač jde prozatím o ranou fázi stavějící na merge requestu Xavera Hugla.
I Xaver konstatuje, že s tripple bufferingem se půjde vyhnout nešťastným situacím, kdy pokud GPU těsně nestihne vyrenderovat nový snímek GUI před vblank deadline, pak se vše zpozdí o jeden další snímek a zážitek uživatele z akcelerovaného grafického rozhraní značně kvůli trhanosti klesá, neb reálná obnovovací frekvence v takovou chvíli klesá na polovinu.
Řešením je právě tripple buffering, kde ale bude pro KDE potřeba upravit ještě řadu věcí. Xaver hovoří o sladění doby renderingu s OutputFrame
, nutnosti vyřešit zpoždění při přepínání mezi double a tripple bufferingem v rámci KWin (možná jít i cestou implementace hystereze pro RenderLoop
v rámci X.Org Serveru) či rovnou jít cestou portování tripple bufferingu v rámci X.Org. Otázkou, kterou doplňují já, je to, zdali má vůbec smysl na toto spotřebovávat čas vývojářů, když jsme hluboko v přechodu KDE na Wayland, který snad bude dovršen již za několik týdnů s příchodem Plasmy 6.0.