No, zrovna EA už se po hrozném debaklu mobilního Dungeon Keeperu poučit mohli, ale ne…
https://gamerant.com/electronic-arts-dungeon-keeper-mobile-apology/
Navíc, to že je pro rozumné hraní potřeba do té hry potřeba sypat dolary po kýblech si spočítat mohli celkem snadno. Tady prostě zvítězila chamtivost :)
Je spousta her, které mají skvělý F2P model a člověku nevadí do nich pár dolarů dát. Třeba Fallout Shelter (přičemž je to F2P prvotina Bethesdy). Tohle je spíš k smíchu.
No nevim, možná že v Fallout Shelter nechtějí z lidí vytáhnout každou korunu, ale dělají z lidí otroky hry. Já to vidím tak, že když mám chuť hrát hru, tak jí hraju a když ne, tak jí klidně nezapnu půl roku. Pokud hra vyžaduje pravidelné připojování pro další postup, tak se prostě jenom snaží vyvolat hráčovu závislost a nejspíš v budoucnu z ní profitovat. Tohle není o zábavě, ale o útoku na lidskou přirozenost.
Což o to, on takový model není tak problematický, pokud se třeba jedná jen o kosmetická vylepšení hry. Nebo možná lehké výhody, které ale nemají příliš citelný vliv na hru samotnou (na prodej klíčů k bednám v Team Fortress 2 si pokud vím moc hráčů nestěžuje, i když nějaké herní bonusy ty itemy mají)
Ale co předvádí EA je čistý „Pay to win“.
Jenze o to prave de, oni nechtej prodavat oblecky, ale realne casti hry pripadne p2w itemy. Se podivej trebas Star Wars Battlefront II. Typickej priklad. Navic si jeste drze nejchaj patentovat, ze kdyz nezacalujes, budou te posilat do bitek proti tem, co ty placeny itemy maj = budes tam fungovat vyhradne jako cannon footer.
Takze si calnes 60Ecek (a to brecej ze je malo) za to, co ve finale nebudes moct ani hrat.
Ostatne, ve spouste tzv f2p prozmenu funguje "ostrakizace hraci". Nemas placeny itemy = nemas stats = nikdo te neveme do party abys mohla ziskat ty itemy ingame = nemuzes se ucastnit znacny casti hry.
Osobne mam ucty v mozna nekolika desitkach f2p games, ale prachy jim neposilam. Ne proto, ze bych pripadne nechtel prispet na hru, ale prave proto, ze fungujou jako p2w. A to podporovat nehodlam.
Vzdycky se pak smeju, kdyz nekdo nekde blaboli o tom, ze ta vyhoda je smesne mala ... lol ... Mam trebas postavu na max levelu, s equipem ziskanym hranim zadarmo. Platici hraci maji klidanko 10x vetsi DPS. A za co chteji v ty hre penize? Mno za premiovej ucet (mesicne) = vic XP, vic $$$, instantni mounti, mnohonasobne vetsi inventar atd atd ... mno a pak, si muzes proste jen tak za $$$ (naprosto nehorazny ... bavime se o stovkach $) proste koupit namaxovanej equip ... nebo taky "povolani", ktery sou proti tem free ... vyrazne OP (placenej tank nepotrebuje healera, uhealuje se sam ...) .
Mno a pak brecej, ze to nikdo nehraje. Na sestaveni 5ti lidi do dungu muzes cekat klidne celej den, coz mluvi samo za sebe.
Co myslíš že jsem myslela tím „Ale co předvádí EA je čistý Pay to win.“. Battlefront II.
Ostrakizaci hráči jsem viděla hlavně v LoL… U kterého mi to spíš přijde jako jeden ze symptomů přehnaně elitářské komunity, než důsledek placených skinů :) Každopádně, můžu se mýlit.
Jinak osobně hraju pár f2p a nemám problém si i něco koupit a podpořit autory hry, ale jakmile z toho začnou dělat p2w, končím s hraním. Už jsem byla párkrát u toho, že zavedení P2W modelu zničilo hru.
Takže například hraju Star Trek Online, ve kterém jsou placené lodi a nějaké další věci, ale 1) není vůbec nutné vlastnit je, nepřináší žádné velké výhody (navíc, hra je hlavně PvE MMORPG, kde k tomu není už vůbec důvod), 2) není problém našetřit na ně hraním a rozhodně to netrvá tak šíleně dlouho jako u SW: Battlefront II a 3) některé z nejsilnějších věcí padají ze speciálních eventů a některých questů :)
BTW, 10x větší DPS fakt není něco co bych nazvala „směšně malá výhoda“. Třeba mnou zmíněný TF moc nehraju, ale tam mi ty zbraně z boxů přijdou dost vyvážené. Některé s lepšími bonusy mají zároveň debuffy v jiných věcech a tak.
To co popisuješ v MMO jsem kdysi zažila na jednom neoficiálním Lineage 2 serveru. Nejdřív se dělaly sbírky na provoz. To bylo ještě v pohodě. Pak přišlo zrychlené levelování pro platící… To už se lidi začali cukat. No a pak začalo serverem pobíhat hafo nabuffovaných PK se zaplaceným max equipem, zatímco zbytek hráčů se k s-grade věcem ještě zdaleka nedostal… A to byl konec.
Jeste uzasnejsi je ovsem pristup na tema koupis si nejaky to DLC, a za trest uz si nezahrajes s nikym, kdo to DLC nema.
Osobne sem prispival na provoz par veci - trebas free wow srv. A prispel sem prave a vyhradne proto, ze prispevek byl zcela dobrovolnej, a nebyly za nej zadny ingame vyhody.
Zrovna prodej klíčů k "bednám" (nebo jakákoliv jiné náhodné odměny) považuju za čistý hazard, bez ohledu na to jestli to přináší výhodu a měl by podléhat stejné regulaci jako ostatní formy hazardu. Nejhorší na tom je, že tohle často cílí na děti a rodiče nechápou, že vlastně jejich dítě si pěstuje hodně nebezpečnou formu závislosti.
Pak se nemuzeme divit, ze hry vychazeji nekompletni a dalsi content je obcas potreba, aby byla hra plnohodnotnym zazitkem.
Hry, ktere stoji desitky $$$ a DLC stoji casem vice nez puvodni hra, jsou minimalne podezrele. Zvlast kdyz to DLC je jako bonus k predobjednavce. Coz znamena, ze to neni ani dodatecny content, ale neco, co proste do hry nedali.
Dokud budou lide dal na tyhle praktiky slyset, tak se situace stejne nezmeni.