Umělá inteligence našla rychlejší algoritmus násobení matic

14. 10. 2022

Sdílet

umělá inteligence AI UI mozek strojové učení @ Laurent - Fotolia Autor: @ Laurent - Fotolia.com

Při násobení matic 4×4 nebo 5×5 potřebujeme klasicky 64 nebo 125 násobení (n3). Od roku 1969 existuje Strassenův algoritmus, který snižuje počet násobení na  49 a 98 (~n2,807). Umělá inteligence DeepMind našla ještě rychlejší algoritmus, ve kterém je potřeba jen 47 a 96 násobení.

Nedlouho poté dva vědci z Lince našli ještě rychlejší způsob násobení dvou 5×5 matic, který vyžaduje jen 95 násobení. Pro matice 4×4 dosáhli také 47 násobení, ale jiným způsobem.

(zdroj: slashdot)

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

První linux nainstaloval kolem roku 1994 a u něj zůstal. Později vystudoval fyziku a získal doktorát.