Proč neuvést rovnou 5xx petabytů (5xx * 10^6 * 10^9 = ... 10^15) místo 5xx milionů GB. Akorát to mate. Taky přece nekupuju 15 deka kilogramů brambor, když jdu ke statkáři. U kilogramu je jinak milion kg ještě v pořádku, protože je to základní jednotka. U datového objemu je ale základní jednotkou byte.
Jinak já se dopočítám z uvedených dat na průměrný datový tok za sekundu ca 16 GBps ~ 128 Gbps a rozpočítáno na uživatele ca. 32 Bps ~ 256 bps. Tedy při roce o 365.25 dnech, 500 Mio uživatelů a 500 petabytů přenesených dat a na konci zaokrouhleno. Na druhou stranu se mi nezdá, že by průměrný uživatel přenesl v denním průměru jen necelé 3 MB dat. Možná mám tedy někde chybu a nebo je informace zavádějící (počítají do toho televizi jako IPTV? je to skutečně za rok a jde jen o uplink?)
Rád se nechám poučit.
protoze zdrojem je: "(Zdroj: Tisková zpráva)", teda v UPC to psali marketaci, a ti predpokladaji ze lidi by stejne nevedeli co to je PB. A jelikoz novinar se s tim nechtel drbat, tak to taky "neprepocital" do tehle zpravicky.
A vysledkem? Vsude kolem nas budou miliony a miliardy GB, podobne jako dnes jsou tisice mAh, nebo tisice kWh. Dekujeme spolupraci marketaku a novinaru za debilizaci predpon SI.
Jenze v realnem zivote jde o porovnavani mnozstvi. A pod 123 ZB si nepredstavim nic. Ale vim co je to GB a kdyz je to milion, mam predstavu. Stejne tak vim, kolik platim doma za kWh. Kdyz mi to nekdo prevede na GWm, tak jsem mimo. Proto se mi miliony gigabajtu libi, protoze jsou prakticke.
Shadowrun tuhle devalvaci kdysi vyřešil tím, že v jeho pravidlech se paměť uváděla v megapulsech.
Váš přístup je v zásadě správný, ale zhavaruje na tom, že každý člověk bude mít tu "vím co je xB" trochu jinde. Já svého času rád všechno viděl v MB, protože to pro mne byla "asi tak jedna disketa". Já už rezignoval, stejně jako pánové, co byli zvyklí vše mít v KB. Vy taky časem rezignujete, až lidi začnete blbnout, zda bilion GB je 10^9 nebo 10^12.
U spotřeby sice nedochází k devalvaci, ale nepochybuji o tom, že vy sám používáte vhodnou jednotku. Nebo si do počítače opravdu sháníte zdroj 0.65 kW a do lampy žárovku 0.015 kW?
No abych pravdu řekl, tak pochybuji, že by si někdo UPC zvolil pokud by měl možnost něčeho jiného za stejnou cenu. Tolik sviňáren snad nedělá žádný jiný poskytovatel. Jejich úmyslné obcházení zákona se slevou pokud se upíšete na nějakou dobu je také lahůdka. Navíc nově pokud chcete snížit rychlost, tak budete muset zaplatit poplatek. Dále jednou za čas zvednutí ceny korunku po korunce. Vrchol byl, když rušili jeden tarif a převedli nás na dražší přitom existoval tarif, který měl větší rychlost než jsme měli ale stál méně než původní. Když chcete cokoliv zrušit, tak furt volají a přemlouvají až je to nepříjemné. Vrchol jejich debility ale je jejich zavedení nezavedení IPv6.
Tisková zpráva? Není to spíše obyčejná reklama? Hovoří o jediné firmě, obsahuje pouze "pozitivní" informace o ní.
Pokud ale z dlouhodobé spolupráce s onou firmou plynou Rootu dobré zisky, tak pak OK. Jen by se placená inzerce měla označit.
Není to reklama, nedostali jsme za tu zprávu zaplaceno. Dorazila mezi jinými tiskovými zprávami (kterých chodí tuny) a byla relevantní k našemu tématu – informuje o současném stavu na trhu poskytovatelů připojení. O těchto věcech běžně píšeme.
Prakticky každá zpráva se týká nějaké firmy, spousta z nich není negativní: Intel vydal nový procesor, Canonical vydal nové Ubuntu, registrátor změnil algoritmus podpisu domén. Nikdo z nich za zprávy neplatí, přesto je vydáváme, protože to je naše práce.
Stejně si myslím, že slepé otiskování přijatých tiskových zpráv není správné. Kolikrát mohou být nepravdivé, zavádějící, nebo jen tendenční či neúplné. Přínosem otiskovatele by mohlo být, kdyby zkombinoval více zdrojů a nabídl vyváženější pohled na věc (například v tomto případě zmínit, jak je to s rychlostmi uploadu, že se o firmě traduje mnoho nelichotivostí a jestli jsou pravdivé...).
Mimochodem, "zdroj: tisková zpráva" má znamenat co? Možná jsem jen hloupý, znamená to, že autorem zprávy je PR oddělení uvedené společnosti? Takhle není zřejmé, kdo (člověk nebo společnost) text zprávy napsal.
Mě také tahle zprávička připadá spíš jako reklama. Hlavně když jí porovnám s tou na lupě se kterou nemám jediný problém.