Jde, ale ta firma musí chtít, být ochotna řešit všechny daňové záležitosti kolem toho v té zemi kde sídlí, ty pak musíš být ochotný řešit daňové záležitosti v zemi, kde máš daňovou rezidenci.
Moje zkušenost (nadnárondí firma s EU sídlem v Irsku): Účetní většinou o něčem takovém nemají páru, takže apriori říkají, že to nejde. Další věc je, že třeba interní předpis neumožňuje zaměstnanci na HPP platit plat na účet v zahraničí (to zas takový problém není), komplikuje se daňové přiznání a musíš dokazovat daňovou rezidenci. Musíš si dávat pozor na zdravotní pojištění....
To že benefity, které nabízí firma pouze v dané zemi (např. poukazy do fitka, ale třeba i příspěvek na MHD) jsou tobě v zahraničí k ničemu, je už myslím to nejmenší.
Jako jde to, ale ta firma musí v první řadě chtít a jako další se musíš připravit a neskutečné běhání kolem daní a to v obou státech.
V době kdy jsem pro tu firmu dělal jsem zkoušel, jestli bych nešel účtovat přes pobočku co měli v ČR, ale byla to účetně jiná jednotka, takže problém.
Daňová rezidence v tom hraje roli a ano, většinou je daňová rezidence tam, kde je HPP, ale ve skuečnosti je to vázané na to kde máš "životní těžiště" více než 180 dní v daném roce, a pokud žiješ v jiné zemi než máš HPP, tak to někdy může být trochu složité dokazovat.