To nema nic spolecnyho s kapacitou, to je vyhradne o tom, ze kdyz nekdo dela telefon jeste placatejsi a tu baterku tenci, tak proste musi nekde neco ubrat ... a to co ubere sou brave oddelovaci vrstvy v ty baterce, co z samo vede k tomu, ze je daleko nachylnejsi na jakykoli poskozeni.
Skutečně? A čím se to měří? (Nerozporuji, jen se ptám)
A v čem je to lepší než Nexus s lokálním účtem (nesynchronizuje se s google)? Po skončení podpory lze nahrát custom ROM, iPhone můžete akorát vyhodit.
Nakonec IOS se nedá auditovat, nikdo neví, co tam je za bubáky. U androidu je to o něco lepší, až na google playservices (ale těch se dá v případě zájmu zbavit).
Můžu požádat o nějaký seriózní pramen (svalnatá marketingová prohlášení mě nezajímají) ? Nezdá se mi, že by zrovna Apple po pár letech uměl z ARM architektury vytáhnout více než výrobci, kteří to mají jako nosnou činnost a mají v tom desítky let praxe. A to neberu v potaz mobilní Intely s architektourou x86.
On Apple nezacinal z nuly ale koupil P.A. Semi. Rozdil od ostatnich vyrobcu je m.j. ze ma mene velkych a hlavne "sirokych" jader.
Mobily s x86 jsou uplne mimo. Ostatne take uz Intel odpiskal Atomy pro tenhle segment.
Dost benchmarku pro minulou generaci maji Anandtech i Ars. U browserovych benchmarku by to slo jeste odmavat s tim, ze muze byt Safari nejak uzasne, ale jsou tam i nativni benchmarky, jako je GeekBench (ne, ze by to bylo dokonale meritko, ale dost toho naznaci, zejmena kdyz clovek nekouka na veci jako je AES).
U toho GeekBenche se mi nepovedlo dohledat co vlastně měří. Ostatní benchmarky jsou spíš testy výkonu aplikací než CPU.
Věřím, že grafické ovladače na vlastní GPU bez nutnosti držet stabvilní API, budou výkonnější a možnost optimalizace IOS na konkrétní procesor bez nutnosti držet širokou kompatibilitu umožňuje výraně agresivnější optimalizaci a vede k rychlejšímu běhu OS.
Ale opravdu pochybuji. že by dokázali na stejném základu udělat dramaticky výkonější procesor, Apple procesory neoslňují ani počtem jader, ani jejich frekvencí a dosáhnout na jádro a MHz alespoň o půlku vyšší průchodnosti (abych pokryl handicap frekvence a počtu jader) zavání marketingovým krasožvástem.
Ad PA SEMI: byly dobří v Power PC architektuře, ale ta má k ARMům dost daleko. V souvislosti s ARMy jsem o nich neslyšel.
Na Anadtechu mas i rozbor puvodniho Cyclone, je z toho celkem videt, proc maji vysoky vykon na takt.
Neni zas takovy problem vygooglit seznam testu pro GeekBench, tohle je pro versi 3:
1001 AES
1002 Twofish
1003 SHA1
1004 SHA2
1005 BZip2 Compress
1006 BZip2 Decompress
1007 JPEG Compress
1008 JPEG Decompress
1009 PNG Compress
1010 PNG Decompress
1011 Sobel
1012 Lua
1013 Dijkstra
2001 BlackScholes
2002 Mandelbrot
2003 Sharpen Filter
2004 Blur Filter
2005 SGEMM
2006 DGEMM
2007 SFFT
2008 DFFT
2010 N-Body
2011 Ray Trace
3001 Stream Copy
3002 Stream Scale
3003 Stream Add
3004 Stream Triad
Clovek samozrejme nevi, jak pekne maji co z toho implementovano a jak rikam, je potreba brat je s rezervou...
Díky za nasměrování. Je to docela zajímavé čtení. Jako laikovi mi to dost připomíná hyperthreading.
http://www.anandtech.com/show/7910/apples-cyclone-microarchitecture-detailed
iOvce je oznaceni pro toho kdo prijme system bez moznosti v nem neco zmenit "pod poklickou", bez moznosti nahradit komplet system za jinej (nemysleno upgrade iOS9=>iOS10 ;) a dalsi omezeni ktere jsou s iOS spojene (tim nerikam ze je iOS spatnej, jen ma proste hodne omezeni a ten komu nevadi ma "stesti" nebo je ovce, to je cele ;)
co si asi myslis ze ma omezeni uzivatel Androidu? muze si vybuldit AOSP rom, pouzit jednu z desiitek provarenejch alternativnih ROM, muze vyhodit GooglePlay/Services, vyhodit predinstalovane aplikace, nahradit Android za SailfishOS, UbuntuTouch, FirefoxOS, LunaOS, nebo je pridat do MultiBootu a vybrat si kterej system chce pri startu ;)
Uživatel Androidu bez rootu telefonu má skoro stejná omezení jako uživatel iOS bez jailbreaku. To, že je Android otevřený je jenom pověra.
Nic nebrání tomu, aby vznikla alternativní ROM pro iPhone, ale zřejmě není tak silná poptávka jako u Androidu, kde mají lidé potřebu hledat alternativy, protože ten tovární bastl bývá většinou naprosto příšerný.
kde ma Apple na svejch strankach formular pro zadani IMEI na jehoz zaklade mi zobrazi kod kterej zadam do oficialniho nastroje pro komunikaci s androidem (adb/fastboot) a tim odemknu bootloader?
kde ma iOS dostupne zdrojaky systemu? zdrojaky jadra? umoznuje Apple upravy systemu? kde ma Apple howto jak zbuildit iOS?
muze uzivatel jakkoliv (viz vyse-tedy jen teoreticky) upravenou (ci i neupravenou) iOS "romku" verejne a legalne kopirovat a sirit?
mas to proste zmatene, nezavisle na odpovedich na me otazky...
svoboda vyberu neni primarne protoze je nespokojenost z vychozim ale protoze je svoboda vyberu... kazdy uzivatel muze mit jine preference...
To je právě ten zásadní omyl. Kdo měl někdy něco společného s technikou (jakoukoliv) tak ví, že něco podělat se může vždycky. Zvlášť při tak obrovských sériích. A jestliže Samsung vyměňuje miliony baterek z důvodu, že snad 40 (nebo kolik?) jich shořelo, tak je to pro mne maximálně seriózní firma a klobouk dolů. Tedy do okamžiku, kdy se ukáže, že o možném problému věděli dopředu a stejně to riskli :-) . Ale tomu moc nevěřím.
Jenze ony se ty baterky prehrejvaj vsechny, to ze zrovna ne uplne vsechny horej plamenem, na tom nic nemeni. Je na tom naprosto zjevny, ze se zcela vykaslali na jakykoli testovani. Coz mi teda nijak seriozni neprijde, protoze na tohle by museli prijit za par hodin.
Je to stejny, jako vadny airbagy ... taky realne hrozilo naprosto mizivy riziko, ze se neco stane. Navic v tomhle pripade se dalo jen tezko neco odhalit nejakym testovanim - museli by tech airbagu odpalit tisice.
Jenze trebas prave tohle, je pomerne slusnej megapruser ... protoze neplanovany pristani letadla, to sou miliony skod, a kdo to zaplati? Letecka spolecnost? Pasazer? ... A ted si predstav, ze nekdo ten telefon strci do kufru. A on tam behem letu blafne. 400+ mrtvych ... na ucet Samsungu. Pocitam ze to by je mohlo klidne i polozit.
Na hořící zavazadla v zavazadlovém prostoru je pár postupu a není to tak ojedinělé. Občas se to stává. Největší problémy jsou s větší dodávkou baterií. Izolovaný požár zvláště v nenatlakovanych částech prostoru je nebezpečný, nicméně dnes už mají moderní letadla čidla a oddělené požární prostory/kontejnery, případně hasiči prostredek( ten ale na požár který si sám vyrábí kyslík nepomaha). Bohužel v USA létají I ještě staré neinovovane s..... typu DC10. To co jsem popsal zdaleka není standard vsude.
Spravne by měly být zařízení s baterií v carry-on a nebo oddělené baterie v carry-on.
Na hašení těchto baterií je personal vybaven izolační nádobou a je vyskolen.