Takže ve Valve postavili běžné PC, nainstalovali Linux se Steamem, říkají že je to konzole, a prý to bude úspěch. No nevím.
Podle specifikací totiž taková Steam Machine poskládaná z komponent vyjde mezi $700-1800. Přitom Xbox One i s Kinectem vyjde na USD 500, nejspíš pro něj bude daleko víc áčkových her, a díky velmi omezené variabilitě HW se dá očekávat daleko lepší optimalizace, než na PC (což ostatně konzole ukazují dodnes, když s ohledem na přestárlý HW běží velmi slušně i nové GTA V).
Navíc mi tam pořád chybí ta konkurenční výhoda, zato vidím zásadní nevýhodu. Když si totiž člověk k ceně počítače připlatí USD70 za Windows 8 Pro, dostane daleko víc her. Jako interface se dá použít jak Steam Big Picture, tak Windows Metro, případně Windows Media Center.
http://www.theverge.com/2013/10/4/4803494/valve-steam-machine-prototype-specs
A Mimochodem HW to proti specifikacim Steam machine taky není žádná hytparáda : http://www.alza.cz/microsoft-xbox-360-250gb-tomb-raider-halo-4-d475332.htm
Takže se tomu cenovému rozdílu nelze ani moc divit. Vy máte vůbec nějakou úchylku v porovnávání zastaralých věcí. Rád kritizujete Linux na základě Vašich (možná) zkušeností z dob krále Klacka, a porovnáváte cenu naprosté novinky se zastaralým Xboxem... ;)
Erata: Spletl jsem si záložky, pardon. Správný odkaz je tento : http://www.alza.cz/microsoft-xbox-one-d441956.htm
Jedná se o cenu dotovanou, nikoliv dumpingovou. Ve světě businessu je to běžná část životního cyklu produktu, kdy náklady převyšují příjmy. Jestli vás to na škole nenaučili, zkuste si přečíst alespoň pár středoškolských učebnic :D
http://www.quickmba.com/marketing/product/lifecycle/
http://en.wikipedia.org/wiki/Product_life_cycle
tak když tomu tak rozumíš, tak su určitě dokážeš spočítat, že Valve může to železo taky dotovat; a pokud k tomu pude připojit ten skvělej kinect a pouštět na tom i hry pro xbox a ps, tak se na světě asi nenajde moc zákazníků který by strkali prachy do kapes m$ a sony, maximálně si koupí kinect a hry
Ale jistě, Valve také může dotovat železo. Ale vrátí se ty peníze? Nebo si zákazník objedná Steam Machine, a místo nákupů na Steamu si nainstaluje Windows a bude to používat jako běžné PC na psaní dopisů, vystavování faktur, brouzdání Facebooku a možná třeba hraní nelegálně zkopírovaných her? Osobně bych si do firmy klidně koupil pár tisíc takových Steam Machines. Mohou z nich být pěkné stanice, rendrovací farma, nebo mohou třeba louskat nějaká hesla :). Pokud bude dotovaná cena levnější než běžný HW, a zároveň na stroji půjde provozovat běžný SW, přinese to Valve nejspíš jen obrovskou ztrátu.
A teď upřímně: tenhle argument vás samotného nenapadnul?
hehe, myslym že těch pár úchylů který budou ochotný nakoupit krabicový verze všeho softwaru je nepoloží
kromě toho můžou mít ty kusy nějak zařízenou exkluzivitu, třeba postačí nějaká triviální úprava grafárny, nevydat oficiální ovladače pro widle a spousta takovejch potencionálních "zákazníků" si to rychle rozmyslí
Je vcelku jedno jestli uživatel na Steam Machine nainstaluje Windows nebo Linux, a jestli SW koupí, stáhne legálně nebo nelegálně. Když výrobek dotujete, potřebujete návratnost.
Ano, Valve může HW zamknout. Ale triviální úprava grafické karty fakt nestačí - tu totiž obejdete triviální úpravou driveru :). Nakonec se koukněte jak zuřivě v MS i SONY bojovali proti mod chipům.
Na obrázku vidíte původní testovací verzi výpočetního clusteru Air Force Research Laboratory, běžící na 336 kusech PlayStation 3 s Linuxem. Plná verze měla 1700 strojů.
http://cdn.arstechnica.net/2010/05/11/air-force-ps3-cluster.jpg
Když si stavíte rendrovací farmu, proč nenakoupit pár tisíc Steam Machines? A pokud potřebujete počítač jako účetní, hudebník, spisovatel apod., proč ne právě Steam Machine? Máte hostingové centrum? Levné Steam Machines budou fungovati jako web servery - nakonec spousta webů je hostovaných na strojích ze šrotu :). S dotovanou cenou se Steam Machine vyplatí - ale asi ne společnosti Valve.
Technicky je Xbox One lehce modifikované PC. Rozdíl je v ovládání (Kinect), použitém SW (přiohnuté Windows), ale hlavně v obtížném pirátění SW. Pokud budeme hovořit o rozdílu mezi Xboxem One a Steam Machines, tak jde o naprosto odlišné SW prostředí, Steam Machines nemají Kinect, a dá se čekat veliký rozdíl v dostupnosti obsahu.
Interface typu Metra nebo WMC je naopak na TV velmi použitelný. Nakonec WMC se dost podobá UI PS3.
Aha, takže v podstatě z technického hlediska není nijaký velký rozdíl mezi Xboxem a Steam machine. Co se týče ovládání, to je věcí periferií a systému, architekturu zařízení samotného to nijak neovlivní. Ani softwarové prostředí na ni nemá vliv. Pořád je to zařízení které je postaveno na bázi klasického PC. Takže mi nějak uniká smysl vašeho výkřiku, že "Valve vzalo běžné PC..."
Takže nevidíte rozdíl mezi konzolí s fixní konfigurací HW a Steam Machine, která může mít velmi různé parametry (což rozhodně neprospívá optimalizaci)? Nevidíte že konzole neumožňují provozovat obecný SW, a jsou chráněné proti hraní nelegálních kopií? Nevidíte rozdíl v systémovém SW a periferiích? A nevidíte oprávněný předpoklad, že dostupnost obsahu bude nejspíš dramaticky odlišná? OK. Vyjma těch věcí, na kterých záleží, fakt není mezi Xboxem a Steam Machine moc rozdílů :)
Já nevidím rozdíl mezi Xboxem a klasickým PC (z technického hlediska) - alespoň Vy jste žádný podstatný technický rozdíl nepopsal. Právě naopak, sám tvrdíte, že Xbox je "mírně modifikované PC". To co, ale dále popisujete jsou pěkné detaily technicky realizovatelné v podstatě na jakémkoliv jiném PC.
To co popisujete, jsou rozdíly, které vidíte mezi Xboxem a Steam machine a jsou stejné kategorie jako rozdíly mezi Vaším a mým PC ;)
Na Xbox nenainstalujete Windows ani Linux, a nerozeběhnete na něm OOo ani MS Office. To zajišťuje že se nebudou pirátit hry, a lidé nebudou Xbox používat jako dotované general purpose PC. Steam Machine (v současné formě) je prostě běžné PC, které se musí prodávat za plnou cenu; nijak by ve Valve dotovali kancelářské stroje, na kterých Steam nikdy nepoběží. Zákazníci přitom na pořizovací cenu velmi slyší.
Xbox má fixní (v budoucnu možná minimálně variabilní) HW konfiguraci, což umožňuje optimalizaci her přímo na železo. Výsledkem je to, že si na 8(!) let staré konzoli zahrajete nejnovější GTA 5 v relativně slušné kvalitě. Steam Machines jsou naopak běžná PC s různým HW, což podobnou kvalitu optimalizace prakticky vylučuje.
"Na Xbox nenainstalujete Windows ani Linux, a nerozeběhnete na něm OOo ani MS Office. To zajišťuje že se nebudou pirátit hry, a lidé nebudou Xbox používat jako dotované general purpose PC."
Tím bych si nebyl vůbec jistý :-)
"Steam Machine (v současné formě) je prostě běžné PC, které se musí prodávat za plnou cenu; nijak by ve Valve dotovali kancelářské stroje, na kterých Steam nikdy nepoběží. Zákazníci přitom na pořizovací cenu velmi slyší."
Tyhle mašinky mají do "běžných kancelářských PC" sakra daleko. A ani otázka dotování HW z nich neudělají herní konzole, to je spíš otázka obchodní strategie výrobce.
"Xbox má fixní (v budoucnu možná minimálně variabilní) HW konfiguraci, což umožňuje optimalizaci her přímo na železo. Výsledkem je to, že si na 8(!) let staré konzoli zahrajete nejnovější GTA 5 v relativně slušné kvalitě. Steam Machines jsou naopak běžná PC s různým HW, což podobnou kvalitu optimalizace prakticky vylučuje."
To nemusí být nutně pravda. Zase je otázkou na jaké bázi má být ten slavný SteamOS. Např. takové Gentoo je možno kompletně zkompilovat na dané železo. Mělo by to být možné i s Debianem, žel bohu, tam je to o dost pracnější.... Fixnout HW můžete na jakémkoliv stroji.
Abych to uzavřel, myslím si, že ani Xbox se nijak výrazně od PC po technické stránce neliší. Jediné co z něj dělá herní konzoly je její primární určení a jemu podřízený návrh, výběr komponent a odpovídající přizpůsobení software.
Ad Xbox nenainstalujete Windows ani Linux; Tím bych si nebyl vůbec jistý - linkujete článek k prastarému originálnímu Xboxu, instalace vyžaduje exploit pomocí správné hry a speciálního kabelu, s přesně danou verzí firmwaru a dashboardu, a výsledkem je instalace Linuxu. To se hodí leda jako proof of concept, pro praxi je to nepoužitelné.
Jak už jsem psal Steam Machines jsou běžná general purpose PC, a pokud je jako taková bude Valve dotovat, bude řadě lidí akorát přispívat na koupi nového počítače. Proto pochybuji, že by do takové strategie ve Valve šli.
Optimalizace na železo překladem? LOL, teď jste opravdu pobavil. Optimalizace konzolových her vypadá trochu jinak. Při vývoji víte přesně kolik paměti a CPU máte k dispozici, co přesně umí grafický HW a jak rychle to zvládá. Na základě toho můžete zvolit množství a kvalitu textur pro scénu, při výběru efektů pro scénu zohlednit výkon konkrétních operací grafického HW, upravit scénu, všechno tisíckrát vyprofilovat na konkrétním HW než půjde hra do prodeje. A také máte přímý přístup ke grafickému HW. Tím pravda můžete způsobit zatuhnutí celého stroje, případně přečíst a přepsat jakoukoliv část paměti zařízení, takže vám to běžný PC OS neumožní. Ale na druhé straně tím získáváte výkon, který vám DirectX a OpenGL nenabídne. Mimo jiné proto, že obcházíte všechny úrovně abstrakce, které na PC grafický HW zobecňují, a které nejsou zadarmo.