Nadšení komunity z linuxové přenosné konzole Steam Deck neopadá ani po odložení jejího uvedení na trh z důvodu nedostatku komponent. Valve tak aktualizoval přehled informací o další odpovědi na nejčastější dotazy komunity.
Připomeňme, že uvedení Steam Decku je odloženo na první čtvrtletí příštího roku a pohánět jej má úsporné APU od AMD. A zatímco dodávky železa škobrtají, Valve postupuje s vývojem softwarové části, tedy celého systému postaveného na Arch Linuxu.
Pro šťastlivce, kteří obdrží Steam Deck Dev Kit, Valve vybírá vhodné nejčastěji hrané herní tituly. Pro ty, kdo budou na Steam Deck vyvíjet bez přístroje samotného, doporučuje činit tak na stroji s AMD, aby měl vývojář co nejbližší zkušenost co se týče platformy. Valve plánuje zveřejnit některá API , aby vývojářům usnadnil například proces uložení stavu hry v situaci, kdy má být zařízení uspáno (zejména v kontextu ztráty WiFi či mobilního připojení).
Steam Deck nabídne s některým budoucím vydáním Steam OS i podporu upscalingu AMD FSR, podpora bude přidávána průběžně pro jednotlivé hry.
Jinak aktuálně běží Steam Deck na jádru Linux 5.13 s tím, že se pracuje na přechod na LTS kernel Linux 5.15. Kořenový diskový oddíl bude opravdu jen read-only a neměnný. Aktualizace budou distribuovány jako obrazy celého operačního systému. Kdo bude chtít, může se přepnout do vývojářského režimu, kdy je mu vše k dispozic všetně práv zápisu.
Podstatné na závěr: Valve zatím nijak nevyvrací obecné tvrzení, že v rámci vývoje pro Steam Deck bude nějak preferována konkrétní cesta. Tedy vývoj nativní linuxové hry, resp. vývoj využívající rozhraní Proton, by si měly být rovny.
Steam OS 3.0 bude uvolněn až po vydání Steam Decku.