Sledovat x monitorů je jedna věc. Nějak to celé ovládat je věc druhá. Nějaký gamepad nebo knipl je v pohodě, ale třeba klávesnice s myší už je bez periferního vidění trochu problém.
Ten ilustrační obrázek je už úplná komedie. Mít takhle pracky v prostoru a přesně s nima hýbat po chvíli dost bolí. Na rozdíl od nějakých fyzických ovládacích prvků ten vzduch neklade odpor a tak si svaly nemají šanci odpočinout. A my, na rozdíl třeba od škeblí, nemáme svaly stavěné na to, aby byly dlouho zatnuté.
IMO si myslím, že je to sice cool hračka ale má to jen velmi omezené využití. 3D vidění není v drtivé většině situací až tak kritické. A přijít o periferní vnímání všeho okolo je dost krutá cena.
Dobrý den,
3D prostředí pro 2D aplikace? Proboha proč? Vždyť je to tak neohrabané, složité, drahé, omezující...
VR - 3D simulované prostředí je super - ve svých specifických oblastech. Teda bude až se zlepší rozlišení, odstraní se zdravotně-ergonomická omezení ohledně vysoké zátěže očí, vylepší se intuitivnost dotyků a úchopů. A v neposlední řadě se výrazně vylepší nástroje na tvorbu obsahu. Stávající Blender/Unity nástroje mi přijdou dost těžkopádné a s chaotickým ovládáním. Já vím, v tuto chvíli je to asi to nejlepší, ale pro masivní a produktivní tvorbu obsahu to není. Spíše je to takový švícarský nožík se kterým se člověk snaží postavit trabanta...
Ale běžný uživatel potřebuje zkouknout web, napsat e-mail nebo dopis, někdo kreslí obrázky nebo upravuje fotografie, někdo si hraje s grafikou... většina z toho jsou 2D úlohy již svou podstatou.
Videa ve 3D nevěřím. Příběh je potřeba podávat očima které sledují to podstatné z toho správného úhlu pohledu. Jen v pár scénách by mělo smysl se volně rozhlížet a kochat se světem okolo, ale většinou jde od děj který člověka někam vede a je potřeba sledovat právě to co je potřeba aby to fungovalo. Pouhý 3D obraz při fixním úhlu pohledu je jen malý bonus a VR je na to kanón na vrabce.
Absolutně něco jiného jsou ale 3D hry a specializované 3D aplikace kde VR má smysl a bez ní by to jinak třeba ani nemělo smysl, nebo ve 2D bylo velmi ochuzené. VR má před sebou určitě velkou budoucnost, ale VR klasické desktopové rozhraní je podle mě nesmysl.