Vodafone v sobotu přistoupil k velkým změnám, které avizoval už v červenci: zákazníci s datovým tarifem mají automaticky aktivované dokupování dalších dat, pokud svůj předchozí balíček vyčerpají. Tuto kontroverzní funkci lze vypnout, ovšem Vodafone na celý víkend odstavil zákaznický systém, který právě toto nastavení nabízí.
Jenže jak to mohli udělat, když systémy péče o zákazníka byly v odstávce? Konkrétně třeba internetová samoobsluha, samotným Vodafonem uváděná jako ‚ta cesta, kudy deaktivaci provést‘, byla nedostupná od pátečního večera až do nedělního odpoledne (14.9.). Stejně jako SMS samoobsluha,
píše Jiří Peterka v podrobném článku na Lupa.cz. Rozebírá v něm všechny změny, které v sobotu proběhly a není z nich vůbec nadšený.
Můj celkový dojem z těchto změn je ten, že Vodafone učinil další významný krok na již započaté cestě, spočívající v ‚kultivaci‘ bonitnějších zákazníků a ‚uvolňování‘ (abych nemusel psát: ‚odpuzování‘) zákazníků méně bonitních.