ČSOB a Policie ČR spojily své síly a stejně jako v loňském roce připravily preventivní kampaň. Jejím cílem je informovat o kyberpodvodech a podvodnících, jako jsou Volači a Klikači, kteří mají každoročně v České republice na svědomí desítky až stovky tisíc okradených lidí. Kampaň startuje záměrně v předvánočním čase, kdy útoky v on-line prostoru výrazně sílí.
Útoky na uživatele se neustále zdokonalují a podvodníci jsou stále profesionálnější. Metody Volačů a Klikačů jsou stále promyšlenější a cílenější. Často zkoušejí vyvolat stresové situace, a právě před Vánoci zneužívají nejen nákupní horečky, ale i předvánočního stresu. Mnoho lidí bohužel stále nevěří, že je něco takového může potkat – a právě na to se snažíme naší kampaní upozornit,
říká Renata Němcová Pixová, výkonná ředitelka komunikace skupiny ČSOB, jejíž tým kampaň připravil.
Připravena jsou tři nová videa, která upozorňují na aktuálně nejčastější typy podvodů od Volačů a Klikačů. Zároveň vysvětlují, jak se jejich útokům bránit. Prevence je v tomto směru klíčová, protože právě informovanost lidí často rozhoduje o tom, zda jsou Volači a Klikači ve svých praktikách úspěšní nebo ne,
doplňuje Renata Němcová Pixová. Další informace je možné najít na webu kampaně www.csob.cz/BranteSeRozumem.