Ten displej je skvělej. V podstatě pokud chceš dělat venku (nejen ve stínu), tak hravě překoná 90+ % PC notebooků i ten softwarově omezenej v Air. A u klávesnice konečně Apple uznal chybu. Trvalo to dlouho, ale nakonec vrátil tu, co funguje normálně. U těch WINTELů je problém Intel iGPU, ta je tragická (ty nejvyšší výkon maj, ale co je to platné, když tam dost her funguje blbě nebo vůbec; koneckonců na ty ovladače dojely i jeho pokusy o dedikovanou GPU). I base M1 má slušnou* GPU (na poměry Intel iGPU), takže utáhne starší Windows AAA hry v emulaci (Windows pro ARM ve VM, v něm jeho emulátor x86).
*) Ona ta GPU v base M1 zas moc výkonná není. Apple použil hezký trik: Ta GPU má mnohem více ROPs vůči ALU než x86 grafiky. Díky tomu vykreslí pixelů jako výkonnější grafiky, ale výpočty ne. Tj. starší hry (s výpočetně jednodušší grafikou) jedou, jako byste měly výkonnější GPU. U nových je to už problém. A nejen ve hrách, projeví se to i ve filtrech ve videoeditačním software (enkódování obstará specializovaný obvod, ale s přidanými efekty - ty jedou přes GPU - se ten base model rychle zadejchá). Tohle řeší pak ty vyšší modely, které maj jen o pár jader CPU víc, ale GPU je násobně větší.