Nová verze 3D animačního nástroje Blender 4.3 je na světě. Potěší zejména majitele rychlých novějších Radeonů, kterým konečně nabídne podporu ray-tracingu přes rozhraní AMD HIP-RT, a to jak pro Windows, tak Linux. Experimentální novinkou této verze pak je možnost renderovat rozhraní programu přes API Vulkan. Výchozím je zatím i nadále OpenGL.
Další novinky zahrnují vylepšení pro Cycles Volume Scattering, srovnání možností renderingu přes Eevee oproti Cycles. Geometry Nodes nově podporují využití dat z Grase Pencil, vylepšen je import / export glTF a přibyla řada výkonnostních optimalizací. Experimentálně lze Blender 4.3 provozovat ve Windows na ARMu. Naopak mizí podpora pro AMD a Intel GPU v Cycles na strojích Apple a stejně tak z Cycles mizí podpora běhu s Radeony generace Vega. Minimální verze ovladače Nvidia povyšuje na 495.89, jako důsledek aktualizace na OptiX 7.4. Detailní přehled všech novinek je již tradičně k dispozici na domovském webu projektu.