Cca v roce 90 jsem zažil na ČVUT FEL zkoušku z teorie obvodů, na které docentka Klabačková vyhodila jednoho mého kolegu, který dostal spočítat nějaký odpor na zatlumení přechodového jevu. Nepřišel z gymnázia, ale z průmyslovky a s pájkou v ruce se snad narodil. Podíval se na zadání a povídá - dal bych tam 82 Ohmů. Chvilku se s ním hádala, že nemůže jen tak "věštit z křišťálové koule" a donutila ho to řešit klasicky. Matematika nebyla jeho nejsilnější stránka (ale dle měřítek doc. Klabačkové to nebyla ničí silná stránka....) a tak se s derivacemi trápil docela dlouho. Nakonec dospěli k nečemu jako 85,6 Ohmu a paní docentka s dost ironickým úšklebkem konstatovala, že hádat sice umí dobře, ale dohady že nikoho nezajímají, že se má naučit počítat. Kdyby tenkrát držel hubu, asi by tu školu dodělal, ale on se podíval na docentku a "poučil ji" že ve jmenovité řadě E24, ve které vyrábí odpory TESLA (? Pardubice, Rožnov to už fakt nevím) se hodnota 85 Ohmů nevyskytuje a že tam stejně bude muset dát tolerančně nejbližší hodnotu a to je právě těch 82 Ohmů.
Hodila po něm index a řvala na něj, že je drzý a že se postará, aby na katedře obvodů už žádnou zkoušku neudělal. A jak řekla, tak udělala....
A v pozdějších ročnících jsem zažil dost předmětů, kde otázky ke zkouškám byly opsané nadpisy kapitol ve skriptech a ty jsme se učili nazpaměť jak básničky.
Zkoušejících kteří po nás u zkoušek chtěli nějaký vlastní názor, nebo jiný postup řešení, než bylo ve skriptech (které sami napsali), bylo vážně málo, rozhodně méně, než mám prstů na rukou.