Tak třeba, že to všechno díky GTK3 poběží efektivněji a svižněji. Nebo že díky dalším věcem využívajícím GEGL nebudou některé filtry/operace plesnivě pomalé i na mém 12×HT Intelu, zatímco jiné z tohoto ranku běží extrémně svižně díky akceleraci a mají i sympatičtější UI. Nebo se těším na JPEG-XL, protože do něj vkládám větší naděje než jsem kdy vkládal do AVIF. Cokoli dalšího navíc bude super, ale já netvořím grafiku na PC, takže třeba mnohé věci kolem vrstev mě nechávají chladným.
Škoda že ani v připravované verzi 3.0 nevidím ani náznak nějaké obdoby vrstev úprav.
Bez toho je to myslím pro mnoho uživatelů komplikovaně použitelné a musí se složitě obcházet.
Přemýšlím, jestli je to nějaký naschvál vývojářů nebo jestli je to třeba patentované.
Ale letmo jsem kouknul na Zoner a ten to má, na jednu vrstvu je podobný princip v podstatě používaný v Darktable i v RawTherapee.
GIMP by to pozvedlo o třídu výš oproti těm ostatním inovovaným drobnostem.
Mám také nainstalované, tak jsem mrknul.
Je tam něco jako vrstva masky filtrů, což funguje podobně jako vrstva úprav v PS.
Akorát v náhledu vrstev se to "inovativně" a nelogicky zobrazuje pod vrstvou, na kterou je efekt aplikován, ale což, uživatel si zvykne.
Je to ale celé zoufale pomalé - než se projeví změna na displeji, trvá to věčnost.
Lubuntu 16.04
Nevím, co to může způsobovat, jsem jen běžný uživatel.
Ale na tom samém Lubuntu - XP ve virtuálu a PS s cca 5 -7 vrstvami v 16bit rozlišení a každá z nich obvykle ještě s vrstvami úprav a maskami běží svižně.
i5 s integr. grafikou a 8GB RAM
27. 2. 2022, 22:44 editováno autorem komentáře