WhatsApp píše svým uživatelům, že od 8. února bude sdílet data s Facebookem a dalšími příbuznými společnostmi. Uživatelé nemají možnost tuto změnu nijak ovlivnit či odmítnout při zachování služby. Paradoxně tak dochází pár dní poté, co firma aktualizovala pravidla pro soukromí a píše v nich, že soukromí je zakódováno do její DNA.
Facebook uvádí, že změna umožní přesněji cílit reklamu. WhatsApp už teď sdílí s Facebookem některé informace jako registrační údaje či informace týkající se provozu služby. Nově bude předávat mnohem více podrobností o uživatelích, jako informace o mobilním zařízení, propojení mezi uživateli, IP adresy, platební informace a podrobnosti o transakcích.
Pokud uživatelé nebudou s novými pravidly souhlasit, nebudou moci službu využívat a mohou aplikaci odinstalovat. Pokud souhlasit budou, aplikace bude moci sdílet jejich osobní data se společnostmi Facebook, Facebook Payments, Onavo, Facebook Technologies a CrowdTangle.
Doplněno: Změna se netýká uživatelů v Evropské unii, kteří jsou lépe chráněni, mimo jiné směrnicí GDPR.