No v HPE, Dellu, Supermicro atd. už ani nejsou schopni své servery kompletně debuggovat (což není výrok z mé hlavy, ale z úst mj. Bryana Cantrilla, který se podílel na vývoji a provozu Joyentu a následně Samsung Cloudu na hardwaru právě od těchto výrobců). Proč by si jinak velcí cloudoví hráči stavěli svoje servery sami, včetně návrhů v Open Compute Project, řešil se coreboot a podobné projekty? Proč by Bryan a další šli a servery, které žádné grafické výstupy nemají vůbec navrhovali a vyráběli?
Je to poměrně jednoduché, cokoliv, co má něco společného s grafikou jsou v dnešní době statisíce až miliony řádků kódu. I sebe jednodušší grafika je další čip a paměť, který má nějakou spotřebu, nějaké náklady na vývoj, nemusí být dostupný a další věc, která se může rozbít. Když máte a používáte video výstup, tak potřebujete i USB na myš a klávesnici. Další ovladače, další řádky kódu, další komponenty a další potenciální problémy a tedy náročné testování.
Ano, taky si rovnou můžete vymyslet virtuální CD/DVD mechaniku a speciální moduly na ovládání úložiště a co já vím co všechno dnes běžná BMC řeší, jen aby admin začátečník byl schopen nainstalovat Windows přímo na železo.
No a potom se divíte, že server startuje tak dlouho... ono se prostě všechen ten software a všechny různé timeouty v mizerně napsaném firmwaru posčítají. Jsou z toho zranitelnosti, dlouhé updaty a obecně otrava. Všechno je to čas, který nevěnujete činnosti firmy, ale jen udržováním molochu, aby firma mohla fungovat.
Zde je trochu něco k tomu, jak bootuje sled v Oxide Racku: https://www.youtube.com/watch?v=ENAMGTOe6NA