Ouch… A to si na tu hru taky brousím zuby :(
Sběr dat googlu evidentně nefunguje jak by měl.
https://i.imgur.com/tZnCre2.png
kdyz prisel Microsoft s vendor lock-in DirectX ktere se diky nasilnemu protlacovani Windows stalo (i kdyz spatnym) bohuzel standardem pro tvurce her a neni Microsoft ochotnej (nerikam ze to castecne nechapu, hrabe si hrabos na svem pisecku) tomu otevrit specifikaci aby to slo snadneji implementovat, tak je to jedine moznost, ktera ale (po)vede k tomu ze Microsoft nebude umele vynucena platforma pro hry... chapu ze saskove v PR oddeleni Microsoftu z toho maji pupinky, ale maji smulu, kdyz jsou to h0vada tak at se s takovou situaci smiri, opakuji smiir - ne, smirovanim uzivatelu si to jiste nezlepsi ;)
Pár věcí, které klauni s Tuxem na klopě neví, protože si mozek zanesli hjkl/esc, syntaxí tisíců příkazů, regexy, bashem a dalšími nesmysly, a na samostatné přemýšlení jim pak nezbývá kapacita.
1. Popis DirectX API je na webu MS pro každou verzi. V referenční sekci jsou tam k většině API rovnou příklady použití, v sekci Programming Guide jsou vysvětlené koncepty a klíčové techniky, popis debuggingu, je tam spousta příkladů a tutoriálů atd. Srovnání se spartánskou úrovní dokumentace OpenGL zároveň napovídá i důvod popularity DirectX.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dn903821(v=vs.85).aspx
2. OpenGL nebylo zamýšleno jako herní API, nebylo orientované na výkon, a neřešilo double/tripple buffering, přepínání rozlišení, vstupy, zvuk atd. DirectX je naopak od začátku zamýšlené jako herní API a řeší všechno potřebné, takže ho vývojáři logicky používají.
3. OpenGL má hromadu vendor extensions, které dělají prakticky totéž různými způsoby, s různě odlišnými výsledky a různým výkonem. Liší i výsledek standardizovaných operací, a jejich výkon se liší dost výrazně. V důsledku toho se SW pro OpenGL píše spíš pro konkrétní OpenGL driver, než obecně pro OpenGL. Direct3D je výrazně konzistentnější, což je pro vývojáře velká výhoda.
4. Vývojáři aplikací pro Windows můžou klidně používat OpenGL, pokud chtějí. Video drivery předních výrobců grafických karet OpenGL podporují. A že vývojáři OpenGL nechtějí používat? S ohledem na body 2 a 3 se jim vůbec nevidím.
5. V konkurenčním prostředí spolu firmy spolupracují jen pokud z toho něco mají. Pro MS nemá protlačování OpenGL žádný přínos. Navíc nad OpenGL nemá kontrolu.
6. Podobný vývoj je vidět u Apple, kde přišli s Metal API. Nad tímhle API má Apple kontrolu, může předepsat jaké výsledky mají operace mít, a nemusí léta čekat na standardizaci každé blbosti.
chabej pokus od saska z PR oddeleni Microsoftu ;-) syntax prikazu je v --help a man, narozdil od (ne)syntaxu trapneho powershellu je to aspon logicky pochopitelne a prehledne... proste se smir ze DirextX nema budoucnost, pro hry je budoucnosti Vulkan... takze premyslej o tom kde si nechas laserem odstranit ze zadku to tetovani Me Love Microsoft ;-)
Wine s xbox ovladacom problem nema, hry maju problem s podporou cohokolvek co nepouziva xinput.
Specialne pre teba: https://github.com/kozec/dumbxinputemu :)