Proč? Protože AMD je hodně ohebné ohledně přání zákazníka? Je víceméně jediný kdo dokáže sestavit GPU propletené s CPU tak, aby získal dostatečný výkon , aby hráči viděly pokrok a bylo to nadupané?
Napiš jednu konkurenci co todle dokáže.... Intel? Hahahaha .... Nvidia?? to už tu bylo.... číňan není tak daleko... Pro AMD je to zlatej důl a rád si ho drží, tudíž i technologicky začíná jak Intelu tak Nvidii ujíždět... Protože zrovna teď má ten správný směr a klepl přes prsty ty dva...
Aj Intel to dokáže so svojimi integrovanými grafikami, aj Apple to dokáže so svojimi Mx procesormi.
AMD mala a má veľa problémov od problémových ovládačov, cez problémy s dodávkami kariet počas covidu, až po problémy s GPU, ktoré musia ísť na nižších frekvenciách ako bolo očakávané. Preto súčasná generácia má len malý nárast výkonu v porovnaní s minulou generáciou.
Co se týče korporátních zákazníku, tak tam AMD žádný problém nemá a tam to funguje úplně jinak - MS asi nebude kupovat AMD na alza.cz a skládat si to doma na koleně. Víš vůbec jak tyto věci fungujou? Objednávky se smlouvají 1 možná 2 roky dopředu v konkrétním množství a výrobce to musí dodat.
A to samé drivery - budou to ladit 1-2 roky na jednu konkrétní sestavu.
Je potřeba se na věci dívat s rozhledem a ne z jeskyně.
Intel svoje grafiky potopil už tolikrát, že bych se na ně nespoléhal ani za nic, Apple... Kde si můžu koupit jejich grafiku do svého PC?
Počas covidu měli problémy s dodávkami všichni, s ovladači mají problémy všichni. Nejhorší ovladače, co jsem zažil, byly dlouhodobě Nvidia, nejhorší grafiky, co jsem musel používat byly ty od intelu. Na tento segment jsem rezignoval a zůstávám u těch integrovaných v procesorech, protože ty bývají celkem stabilní.
Nikdy jsem nezažil tolik coredumpů, segfaultů grafických aplikací, nečekaných restartů a pádů X, jako s ovladači od nvidie... Ke stabilizaci stroje stačilo pouze vyměnit GK za AMD a ejhle, s tím PC se dalo pracovat.
Nahlášené chyby neopravené i více než 10 let (pak jsem to přestal hlídat, protože i poslední NV karta umřela).
Jedna GK od nvidie, co jsem dostal v notebooku, dokonce nikdy nedostala podporu v linuxu v ovladačích od výrobce... Ještěže jela alespoň nějak s nouveau. Už je to pár let, typ si nevzpomenu.
Tak pokud pominu praktické důvody jako nutnost být pro hraní online na rychlém připojení, tak
- hry vyvíjené exkluzivně pro takovou platformu už vůbec nepatří zákazníkovi. Už teď je problém s nutností dostahovávat patche, ale pořád mohu pořídit médium se hrou
- hry vyvinuté exkluzivně pro takovou platformu jsou noční můra archivářů. Archivace a zachování starých her je dneska prakticky čistě v rukou nadšenců a balancuje na hraně zákona, protože stáhnout hru spolu se všema patchema vyžaduje crack, v případě konzolí homebrew a obcházení DRM. S cloudovou platformou jako byla Stadia se nedá dělat nic. Skončí platforma, s velkou pravděpodobností zmizí kus historie.
Podle mě to problém není - pokud se to výrobcům her vyplatí, tak to tak bude a nikdo s tím nic neudělá. Hry... to je poslední věc, co ještě v cloudu není a pro výrobce to má obrovskou výhodu - žádné pirátství.
Většině lidí je úplně jedno kde mají data. Hry jsou konzum - člověk si zahraje, pak ho to přestane bavit a jde dál.
BTW: Mě cloud taky děsí, ale je to bohužel realita, které se nevyhnem.
21. 9. 2023, 10:34 editováno autorem komentáře