Myslím, že AMD s tím skončila z tohoto důvodu:
PyTorch received very little testing. ZLUDA's coverage of cuDNN APIs is very minimal (just enough to run ResNet-50) and realistically you won't get much running.
AMD se potřebuje dostat hlavně do machine learningu, tam na NVIDII nejvíce ztrácí, ale se ZLUDA to bohužel asi nepůjde...
Podle mě to spíš moc dobře nefungovalo. Ten runtime patching, atd... to prostě není spolehlivé řešení a sám autor přiznává, že třeba ve Windows si AV myslí, že to je malware...
Navíc ten seznam věcí, které nefungujou... Je to spíš hračka než něco co by sis chtěl nainstalovat na server.
Takže trend je takový, že oblíbené frameworky dostávají podporu pro non-cuda řešení a to se zdá být lepší cesta.
Třeba možná, opět splasknutí bubliny. Od CUDY se toho dost očekávalo, svým způsobem to byl(resp. je) revoluční způsob pro paralelní programování ale její implementace sama o sobě byla docela obtížná. A to je prostě důvod proč chybí lidé(komunita) které by to používala a posouvala dál. např. CUDA je tu cca 15 let a FFMPEG v roce 2024 prakticky podporuje přes GPU jenom h264,h265, tedy jenom "2" kodeky ze všech co má.
CUDA je de facto standard v machine learningu, což je trh, který aktuálně hodně roste. NVIDIA má z machine learningu brutální zisky, může si dovolit napálit ceny GPU, protože se nakupují ve velkém i za přepálené ceny. AMD má problém, že z toho trhu prakticky nic nemá, protože CUDA na AMD kartách nefunguje a je to opravdu hodně peněz, o které AMD aktuálně přichází.
O machine learning a věcí okolo se nebudu vyjadřovat o tom vím kulové. Ale ceny Nvidií u GPU "podle mě" nejsou způsobeny věcmi okolo machine learning. Důležitějšími faktory v dnešní době jsou "hráči her" a "pozůstatek bubliny poptávky po GPU kvůli výpočtu kryptoměn" kde se CUDA používá.. Ale to jsme dost odbočily o problému frameworku ZLUDA jeho problémů. Můj první příspěvek byl hlavně o tom, že ten framework neměl/nemá uživatele/vývojářskou komunitu kvůli složitosti CUDA ze které vychází a na které staví. A též i kvůli přílišné složitosti vývoje/použití paralelizačních algoritmů.
Hráči her už dostávají jen zbytky z výroby a tamta kryptobublina dávno splaskla. Teď jde vše na machine learning.
Jinak ta ZLUBA funguje přesně pro potřeby autora (DLSS) a pokud mu někdo zaplatí, tak klidně odladí knihovnu i pro jeho usecase. Vývoj skončil jen kvůli financování.
14. 2. 2024, 11:51 editováno autorem komentáře
Ano je pravda, že kryptobublina splaskla a za další možná 3 roky znova se rozpoutá, pokud nezmění krypto princip těžby...
Ano machine learning je teď v kurzu a opravdu CUDA jádra navíc pomáhají.
Ovšem tydle bubliny mají jedno společné, jednou prasknou a to se týká i machine learningu, kdy firmy už jsou dostatečně vybaveny a trh se bude postupně zpomalovat..
Cuda jádra mají ovšem jednu tu nevýhodu, že do budoucna grafické karty budou omezovat na výkonu, jelikož jejich koncepce a propojení značně omezující v některých případech.. Třeba 3D stavění křemíku pro Cuda jádra nelze.... A ta díra se bude prohlubovat...